برگزاری بیش از ۴۷۰ برنامه در ایام دهه ولایت و امامت در یزد

ملازینلی با اشاره به شعار یا علی، ولایت ره سبز هدایت گفت: بیش از ۴۷۰ برنامه در ایام دهه ولایت و امامت در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عباس ملازینلی» در نشست خبری  اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت در استان یزد گفت: این دهه با شعار « یا علی، وَلایت ره سبز هدایت» در یزد برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود:  تعداد 31 عنوان برنامه در ایام دهه امامت و ولایت یزد و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و آموزش شهروندی و ورزشی برگزار می‌شود و در مجموع از این 31 عنوان، 470 برنامه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی از قدر تا غیر، پرده‌خوانی چند‌رسانه‌ای غدیر، انتشار ویژه‌نامه غدیر، نشست خبری، پویش من ولایی‌ام، سرود خیابانی، ایستگاه سلامت، فضاسازی شهری، مسابقه حفظ آیات ولایت و مسابقه خطبه غدیر را از جمله برنامه‌هایی دانست که برای این ایام یزد در نظر گرفته شده است.

ملازینلی ادامه داد: جشن ویژه شام قربان، برگزاری جشن‌های محله ای غدیر، جشن‌های بانوان غدیر، نشست سمن‌ها، برپایی ایستگاه سلامت، همایش دوچرخه‌سواری، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، ورزش شامگاهی بانوان، غبارروبی گلزار شهدای خلدبرین، مسابقات ورزشی بومی محله‌ای و مسابقه ویژه کارمندان شهرداری و نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌هایی است که به عنوان عناوین مراسم‌های دهه ولایت و امامت در یزد برگزار می شود.

ملازینلی از برپایی 4 ایستگاه تخصصی غدیر با مشارکت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به گفت‌و‌گو و بحث در ارتباط با مباحث غدیر می‌پردازد و علاوه بر آن در این ایستگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی متعددی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با بیان اینکه بسیاری از محلات در مقاطع مختلف خود به خود اقدام به مبادرت جشن‌های مختلف می‌کنند که از جمله این موارد برگزاری جشن در سالروز ولادت ائمه معصومین(ع) است گفت: در ارتباط با غدیر تا به الان 23 جشن برای برگزاری در محلات مختلف یزد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه غدیر به عنوان عید سادات مشهور است، یکی از برنامه‌های این ایام را توزیع شال سبز بین کارکنان شهرداری یزد دانست و گفت: روز 28 مرداد ماه، همایش سادات در یزد برگزار می‌شود.

ملازینلی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که امسال به صورت ویژه در نظر گرفته شده، با توجه به تاکید بسیار زیادی که به بحث اطعام در غدیر صورت گرفته، توجه به این موضوع است.

وی همچنین بیان کرد: از جمله برنامه های دیگر ما نیز برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است که در شهریورماه با حضور بیش از یک هزار نفر از پیرغلامان در شهرستان میبد برگزار می شود.

 

کد خبر 819672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha