ظرفیت وحدت‌بخش عید غدیر مورد غفلت واقع شده است

آل‌هاشم گفت: اگر امت اسلام به حقیقت غدیر ایمان داشته باشند و چشم خود را به روی حقایق مسلم تاریخی نبندند؛ قطعا شاهد وحدت حداکثری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع مربیان و روحانیان عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا با تأکید بر تأمل و تعمق در واقعه غدیر خم اظهار داشت: غدیر تنها مربوط به مساله جانشینی حضرت علی(ع) نیست.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که، در این واقعه موضوع امامت مطرح بوده و باید این موضوع به مردم روشنگری و تبیین شود، افزود: این عید بزرگ باید روز وحدت مسلمانان باشد، به عبارتی تحکیم بیعت با ولایت، بزرگ‌ترین آموزه واقعه تاریخی غدیر بوده و در این ایام مردم باید با برگزاری جشن‌های باشکوه ولایت‌مداری خود را نشان دهند.

آل هاشم با انتقاد از این‌که متأسفانه ظرفیت وحدت‌بخش عید غدیر مورد غفلت واقع شده است، افزود: اگر امت اسلام به حقیقت غدیر ایمان داشته باشند و چشم خود را به روی حقایق مسلم تاریخی نبندند؛ قطعا شاهد وحدت حداکثری خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور رای آزادی نفتکش ایرانی از سوی دادگاه عالی منطقه جبل الطارق، اظهار داشت: این موضوع نشانگر افول سلطه آمریکاست.

وی ادامه داد: ساعاتی پیش از صدور این حکم، وزارت دادگستری آمریکا نامه ای به مقام های قضایی جبل الطارق ارسال کرده و خواسته بود تا توقیف نفتکش ایرانی را تمدید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که به این درخواست آمریکا توجهی نشد، ادامه داد: این اتفاق حاکی از تدبیر و آینده نگری رهبر معظم انقلاب مبنی بر افول و زوال قدرت آمریکا در منطقه است

کد خبر 822428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha