اجلاس پیرغلامان حسینی می تواند عزاداری اصیل یزدی را به جهانیان معرفی کند

آیت الله ناصری با اشاره به برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در حسینیه ایران گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی به خوبی می تواند عزاداری اصیل یزدی را به جهانیان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد « آیت الله ناصری یزدی » در نشست با دست اندرکاران برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی یزد گفت: زیبنده یزد به عنوان حسینیه ایران است که خود را در این اجلاس نشان دهد و الحمد الله واقعا مردم پای کار آمده اند.

امام جمعه یزد با اشاره به همکاری استاندار یزد به منظور برگزاری اجلاس بیان کرد: استاندار با توجه به این که فرزند شهید است با این کار خود، حق شهید را ادا می کند که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم این برنامه ها در جامعه طوری ارائه شود که مردم استقبال کنند و حق حسینیه ایران نیز همین است که خود را اثبات کند.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: حسینیه ایران و عشق به امام حسین (ع) اینجا تثبیت شده و می شود.

وی بیان کرد: باید در ارتباط با آذین بندی شهر و اطلاع رسانی در زمینه این اجلاس خوب عمل کنیم و برای مردم نیز این اطلاع رسانی را داشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: در زمینه انسجام اختتامیه نیز باید برنامه ریزی شود که به صورت یکپارچه با حضور هیات های مذهبی استان مداحی شود و برنامه مناسبی با حضور مردم اجرا شود.

آیت الله ناصری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب نمونه ای در کشور شویم .

وی گفت: فرهنگ عزاداری یزد، خوب است اما باید این را منتقل کنیم تا در عزاداری ها این الگو توصیه شده و شعرهای محتوا دار و اصیل انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: امام خیلی از فضای امام حسینی برای انقلاب استفاده کردند و فضای عالی انقلابی ایجاد کردند و همین امر باعث شد که مردم وارد صحنه شوند .

آیت الله ناصری ادامه داد: روحیه انقلابی از عزاداری اباعبدالله شروع شده و همین نیز باید ادامه پیدا کند.

وی گفت: ادامه عزاداری ها باعث شده که آرمان های امام حسین (ع) زنده بماند و در جهان نیز این امر ترویج پیدا کند و امیدواریم گسترش پیدا کند تا ظهور حضرت مهدی (عج) آماده شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:صبر، شجاعت، ایستادگی امام حسین (ع) برای اسلام باید برای جامعه تبیین شود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: عزاداری امام حسین (ع) در ایران، درس و پیام ایثار و توجه به خدا است که نترسیدن از ابرقدرت ها و یاری دین خدا و فراموش نکردن و توجه به دین خدا از جمله ویژگی های این عزاداری ها است.

وی گفت: هیچ چیزی غیر از خدا و امام حسین (ع) انسان ها را این طور پای کار نمی آورد.

 

کد خبر 825281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha