تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز امروز جامعه نیست

آل هاشم با بیان این‌که تنها تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز معنوی جامعه نیست، گفت: باید از ابزارهای روز دنیا در جهت تبلیغ معارف اسلامی نیز بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(۵ شهریور) در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه روحانیت باید با شرایط زمان هماهنگ بوده و به اقتضای موجود در جامعه و مخاطبان؛ محتوای تبلیغی مناسب داشته باش.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تنها تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز معنوی جامعه نیست؛ در کنار درس، بحث و مطالعه باید به سلوک اخلاقی و معنوی توجه خاص داشته باشیم، البته در کنار آن باید از ابزارهای روز دنیا در جهت تبلیغ معارف اسلامی نیز بهره مند شویم.

وی با بیان این‌که فقه شیعه پویا بوده و باید با مسائل روز جامعه، نظرات مراجع عظام تقلید را بدانید، افزود؛ حفظ روحیه مطالبه گری، عدالت خواهی و نقد کارهای مسؤولان باید به نظام، مسؤولان و دولت کمک کند، نه این که در جهت تخریب باشد.

آل هاشم گفت: رویکرد تقابلی با دولت، از حیث مبانی انقلاب به هیچ وجه درست نیست، چرا که بر خلاف توصیه های رهبری و مشی سیاسی مورد تأیید ایشان است، البته رویکرد حمایتی مطلق نیز صحیح نیست.

وی افزود: رویکرد حمایت انتقادی؛ بهترین رویکرد روحانیت در تعامل با دولت است، در این صورت هم می‌توان از دولت حمایت کرد و هم مواقعی که دیدیم خطوط قرمز نظام تهدید می‌شود انتقاد می کنیم که باید انتقادها با انصاف و حکمت، و با حفظ عزت نظام همراه باشد.

امام جمعه تبریز روحانیت باید از دسته بندی و جناح بندی‌های سیاسی دور باشند، گفت: در بحث انتخابات فقط باید مردم را تشویق کنید تا در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و اگر خواستار حفظ قداست روحانیت هستیم نباید به مصادیق وارد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که. روحانیت نقش بسیاری در تمدن سازی و عملیاتی کردن گام دوم انقلاب بر عهده دارد، تصریح کرد: تحقق گام دوم انقلاب بدون حضور و نقش آفرینی روحانیون دست نیافتنی است.

کد خبر 825847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha