ذکر و دعا قدرت آفرین است/ مقاومت امام خمینی در مقابل تهدیدات؛ حاصل اتکا به درگاه الهی بود

حجت الاسلام حاجتی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اتکا به قدرت حاصل‌شده از ذکر و دعا در مقابل تهدیدات گوناگون در طول زمان ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی» در ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته جهانی مسجد که در محل مسجد زیرده اردکان با حضور گسترده و پرشور آحاد و اقشار مختلف مردم ولایت مدار این شهرستان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی و استفاده مؤمنین از ایام پرفیض و روح‌بخش پایانی ماه ذی‌الحجه تأکید کرد.

امام جمعه موقت شهر اهواز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام انقلاب اسلامی، مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه)، شهدای معزز دفاع مقدس، شهدای گمنام حافظ حریم امنیت و شهدای گران‌قدر مدافع حرم حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) از پابرجا ماندن و حفظ روحیه انقلابی، ایمانی و ارزشی در قاطبه مردم تقدیر، تجلیل و تشکر به عمل آورد.

وی افزود: ساکنین دارالعباده و خطه شهیدپرور استان یزد به ویژه مردم شهرستان اردکان در آزمون‌های دشوار دوران معاصر اعم از دوران سخت اختناق و مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، پیروزی فرخنده انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و جنگ اقتصادی فعلی، سربلند بیرون آمده‌اند و همواره روحیه انقلابی توأم با مقاومت را حفظ و تقویت کرده‌اند.

وی به فرارسیدن هفته جهانی مسجد اشاره و تصریح کرد: مساجد علاوه بر آنکه محلی برای انجام طاعات، عبادات و تضرعات مسلمانان است یکی از بهترین اماکن و پایگاه‌های سیاسی و اجتماعی در دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در ادامه بابیان اینکه ذکر و دعا برای فرد مسلمان قدرت آفرین است، اذعان کرد: با اتکا به همین قدرت که حاصل ذکر، دعا و توسل به درگاه خداوند تبارک و تعالی است؛ بنیان‌گذار کبیر انقلاب عظیم اسلامی در مقابل تهدیدات گوناگون ایجادشده از دوران مبارزات تا دوران جنگ و حتی تا پایان عمر بابرکت خود محکم و قاطعانه ایستاد.

وی در پایان، اظهار داشت: بنا بر اسناد و آمار منتشرشده متخصصان و کارشناسان؛ ذکر و دعا حتی سلامت جسمانی انسان را نیز تأمین می‌کند و در بین کهن‌سالان، سالمندان مذهبی از سلامت جسمانی و فیزیکی بیشتری برخوردار هستند.

گفتنی است که پیش از برگزاری این مراسم؛ حجت‌الاسلام حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در نشستی صمیمی با جمعی از فعالین فرهنگی اردکان در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه برادران حضرت امام صادق (علیه‌السلام) این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 826126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha