احتمال حضور رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه صنعتی در اردکان/ چگالی جمعیت در اردکان بحرانی نیست

شهابی راد از احتمال حضور سکان‌دار قوه مجریه برای افتتاح یک پروژه عظیم صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردکان؛ «مهندس بهروز شهابی زاد» در نشست خبری با روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه اردکان که در محل سالن شهید حنیف فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن هفته دولت؛ یاد و خاطره شهیدان بزرگوار محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر را گرامی داشت.

فرماندار اردکانبه اوضاع فعلی ویژه کشور درزمینه اقتصادی اشاره و بیان کرد: در شرایط حاضر شاهد وضع تحریم‌های ظالمانه همه‌جانبه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و به همین دلیل شرایط خاصی در کشور حاکم شده است. در سال گذشته مقدار زیادی از اعتبارات از طریق اوراق مشارکت تأمین شد و در سال جاری نیز اعتبارات لازم و ضروری از طریق همین اوراق تأمین می‌شود و متأسفانه هنوز نقدینگی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد سیر نزولی و کاهش قیمت دلار در بازار با یک مدیریت مناسب اجرایی بوده‌ایم، اظهار داشت: از زحمات و کوشش‌های صورت گرفته مسئولین پرتلاش دولتی به ویژه فرماندار و دست‌اندرکاران اجرایی پیشین شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه 54 طرح عمرانی با بودجه بالغ بر 100 میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در بین طرح‌ها؛ یک کارخانه عظیم احیای مستقیم مگامدول افتتاح خواهد شد که با توجه به وسعت زیاد و اهمیت آن امیدوار هستیم تا رئیس‌جمهور این پروژه را افتتاح کند.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از ایجاد اشتغال برای آحاد و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در بخش عقدا، گفت: در منطقه خرانق نیز باید اشتغال مولد داشته باشیم و از افرادی که با چنین قصد و هدفی وارد این بخش به عنوان بزرگ‌ترین بخش کشورمان می‌شوند، استقبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در سه‌ماهه اخیر مجوز جدیدی برای احداث و راه‌اندازی صنعت در سطح شهرستان اردکان صادر نشده است، اضافه کرد:باوجودآنکه اخیراً مبحث مسکن در سراسر کشور داغ شده است و البته هیئت دولت نیز اجرای مسکن اجتماعی را در دستور کار دارد اما طبق آمارها چگالی جمعیت در اردکان یعنی مساحت شهرستان به نسبت جمعیت آن در حالت بحرانی نیست.

شهابی زاد در این مورد، اذعان کرد: درواقع ایجاد نگرانی‌هایی در رابطه با افزایش میزان قیمت مسکن و زمین در برخی از نقاط شهرستان اردکان به خاطر این ا ست که برخی از افراد مالک زمین‌های مختلف و متعددی هستند که موجب ایجاد مشکل شده است و ما سعی در رفع مشکل در اردکان و مناطقی ازجمله شهر احمدآباد، ترک آباد و... داریم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت بالای نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت‌علمی مؤسسات آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بهره‌مندی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی اساتید دانشگاه‌ها در دستور کار بوده و هست به صورتی که در کارگروه‌های مختلف تشکیل‌شده در شهرستان اردکان سعی کرده‌ایم تا از افراد صاحب‌نظر دانشگاهی نیز در جهت مشاوره استفاده شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی اردکان بابیان اینکه مفتخر به خدمت به مردم این شهرستان از سه ماه پیش تاکنون هستم، ابراز کرد: برند سازی در جهت معرفی و شناساندن محصولات تولیدی شهرستان اردکان به ویژه محصولات بکر کنجدی ازجمله برنامه‌های شاخص ما در فرمانداری است. همچنین حل و رفع مشکلات و تنگناهای تولیدکنندگان این محصولات را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم به‌گونه‌ای که حتی کارگروه‌های خاصی در سطح استانی برای رفع مشکلات صنف تولیدکنندگان کنجد اردکان تشکیل و فعال‌شده است.

وی به اقدامات اخیر صورت گرفته درزمینه توسعه ورزش شهرستان اردکان اشاره و خاطرنشان کرد: خاتم اردکان پیش از این به عنوان یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر والیبال مردان کشور فعالیت می‌کرد. با اقدامات صورت گرفته، خاتم از یک گروه یک تیمه به مجموعه رشته‌های ورزشی حرفه‌ای شهرستان همانند بدمینتون، تیراندازی باکمان و... تبدیل‌شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول سال گذشته هزینه‌های نسبتا زیادی در روستاهای تابعه بخش‌های مرکزی، خرانق و عقدای شهرستان اردکان هزینه شد، تأکید کرد: رسیدگی به برخی از روستاها از سطح نسبتاً پایین‌تری به سایرین برخوردار بود به علت آنکه روستاهای شهرستان اردکان دارای گستردگی و دامنه وسیعی‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آب و خاک اردکان شور است، اظهار داشت: می‌بایستی در طی سال جاری شاهد ده تا پانزده درصد افزایش خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان باشیم اما با رایزنی‌های صورت گرفته فعلاً این اتفاق در حوزه کشاورزی رخ نداده است.

فرماندار شهرستان اردکان با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعلی، رونق تولید است، تصریح کرد: اعطاء وام‌های باهدف اشتغال‌زایی در بخش‌ها و روستاها یکی از پیگیری‌های جدی این نهاد به شمار می‌رود. تولید صرفاً به منزله راه‌اندازی صنعت و یا احداث صنایع مختلف نیست بلکه حتی استفاده از صنعت‌های کوچک و خانگی نیز می‌تواند مؤثر و قابل‌توجه باشد.

کد خبر 826129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha