تألیف کتاب «والیان آذربایجان» در تبریز به اتمام رسید

علیمحمدی از تالیف کتاب «والیان آذربایجان» توسط خبر داد و گفت: دانشنامه آذربایجان پس از شناسایی هزار مدخل و فرهنگ لغت کلمات ترکی آذربایجانی نیز تدوین شده است.

«ابوالفضل علیمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به ارایه گزارشی از طرح های پژوهشی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: کتاب یکسان‌نویسی کلمات ترکی آذربایجانی (سؤزلرین واحد یازیلیشی) با تلاش و همت اساتید برجسته‌‌ استان توسط این بنیاد چاپ شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: تالیف فرهنگ لغت ترکی به فارسی و ترکی به ترکی نیز به همت نخبگان و اندیشمندان این بنیاد در دست اقدام است که به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: تالیف کتاب «والیان آذربایجان» نیز توسط این بنیاد به اتمام رسیده و «دانشنامه آذربایجان» پس از شناسایی هزار مدخل و فرهنگ لغت کلمات ترکی آذربایجانی از دیگر طرح‌های اجرایی این بنیاد می‌باشد.

به گفته علیمحمدی بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان‌ با استفاده از تمامی امکانات و ابزارهای فرهنگی، هنری و اقتصادی که در اختیار دارد، موضوعاتی همچون کمک به توسعة فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعة منطقه‌ای، کمک به شناخت ابعاد فرهنگی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تلاش برای حفظ، احیا و توسعه علمی زبان ترکی آذربایجانی، بزرگداشت و معرّفی بزرگان و مفاخر آذربایجان، انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف و مرتبط و تولید دانشنامه‌ها و فرهنگ‌نامه‌های زبان و ادبیّات محلّی، ایجاد و برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصّصی از دیگر برنامه ها و اهداف بنیاد است.

علیمحمدی ادامه داد: این بتیاد برگزاری گردهمایی‌های علمی و فرهنگی، جلسات نقد کتاب، سخنرانی‌ها و ... در حوزه مأموریّت در سطوح ملّی، منطقه‌ای و بین‌المللی، کمک به ایجاد و تمهید محیطی مناسب برای تعامل، گفتگو و تبادل آرا و اندیشه در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آذربایجان، تولید و انتشار آثار مرتبط با موضوع فعالیت و ده‌ها عنوان فعالیت دیگر را دنبال می‌کند.

کد خبر 826369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha