پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت امت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: در پیاده روی اربعین، همبستگی ملت ها و امت اسلامی زیر پرچم امام حسین(ع) به نمایش در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» شب گذشته(۶ شهریور) در دیدار مسؤولان عتبات‌ عالیات و مسؤولان موکب های حسینی استان اظهار داشت: در پیاده روی اربعین، همبستگی ملت ها زیر پرچم امام حسین(ع) به نمایش در می آید. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) است، فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان به حساب می آید.

وی با بیان این‌که در اربعین جمعیت زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت با حضور در کربلا یک هدف را دنبال می کنند، افزود: پیاده‌ روی اربعین، نمایش قدرت اعتقاد شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته تعداد زائران در این مراسم باشکوه به مرز 20 میلیون نفر رسید، گفت: در کنار شکوه حضور معنوی زائران، خدمات رسانی موکب های اربعین جلوه خاصی به جاده های منتهی به کربلا و نجف میدهد که در این میان خدمات ارزنده و ارزشمند موکب های اعزامی از آذربایجان شرقی قابل تقدیر است.

وی اقدامات ارزشمند برای بازسازی عتبات عالیات را مورد اشاره قرار داد و افزود: عشق به تشکیلات اباعبدالله الحسین(ع) باعث شده خیران، زائران و دلداگان امام حسین علیه السلام در بازسازی عتبات عالیات هم نقشی موثر و ماندگار ایفا کنند.

کد خبر 826371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha