احیای موقوفات ربع رشیدی نیازمند مشارکت نهادهای مختلف است

حسینی گفت: موقوفات ربع رشیدی بزرگترین سرمایه علمی و پزشکی و ثبت جهانی شده در استان است که با احیای آن کارهای مهمی در استان به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار داشت: موقوفات خواجه رشید الدین معروف به موقوفات ربع رشیدی بزرگترین موقوفه در کشور بوده که وقف نامه آن هم به ثبت جهانی رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: این موقوفه علاوه بر تبریز در شهرستان‌های دیگر استان نیز زمینهای وقفی دارد و دو نیت مهم این موقوفه علم الادیان و علم الابدان می باشدکه با احیای این موقوفه عظیم میتوانیم کمک های مالی خوبی از محل نیات این موقوفه به حوزه های علمیه، دانشکده های الهیات و علوم پزشکی انجام دهیم.

حسینی گفت: از ۷۶۰ سال پیش تاکنون ربع رشیدی بزرگترین موقوفه در سطح جهان است که رشیدالدین فضل الله همدانی به عنوان اولین واقف در این دیار، امر خداپسندانه وقف را در گسترش علم آغاز کرد.

وی به موقوفات قائم مقام فراهانی اشاره و تصریح کرد: این موقوفات هم می‌توانند منبع در آمد خوبی برای اوقاف در راستای اجرای نیات واقف باشند، اما برای بازگرداندن تمام این موقوفات به اوقاف و سند دار کردن آنها نیازمند تعامل بین بخشی با ارگانهای مختلف هستیم.

حسینی از نیروی انتظامی خواست در احیای موقوفات و مشکلات احتمالی قضایی در این زمینه در کنار اوقاف باشد تا اوقاف بتواند در دستیابی به اهداف عام المنفعه خود در احیای موقوفات پیش برود.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: با اشرافیتی که جنابعالی در حوزه وقف دارید مطمئنا کارهای بزرگی در استان رخ خواهد داد. نیروی انتظامی هم با تمام توان در کنار اوقاف است تا در رفع مشکلات نقشی در جامعه ایفا کند.

 

کد خبر 827629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha