فرش دستباف نماد هنر و فرهنگ ایرانی است/ لزوم حل مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف و صنایع‌دستی

تابش با تأکید بر لزوم حل مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف و صنایع‌دستی، گفت: فرش دستباف نماد هنر و فرهنگ فاخر ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی از سی و دومین نمایشگاه ملی فرش دستباف و صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید و دیدن به عمل آورد.

محمدرضا تابش در جریان این بازدید چهارساعته بابیان اینکه متولیان و مسئولان امر به نسل جدید هنرمندان عرضه‌کننده صنایع‌دستی کشورمان افتخار کنند، تأکید کرد: فرش دستباف نماد هنر و ‌فرهنگ فاخر ایرانی است و همه باید در حفظ و ارتقای بیش از پیش این میراث ماندگار کوشا باشیم.

وی به قرار گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌های همه‌جانبه، سخت و شکننده اشاره و تصریح کرد: پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه در عرصه تولید محصولات صنایع‌دستی ازجمله موارد تعجب‌آور و امیدوارکننده در این نمایشگاه بود.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه نسل جدید هنرمندان ما توانسته‌اند سنت‌ها، استعداد و‌ خلاقیت خویش را در تولید فرش و صنایع‌دستی منطبق بر سلیقه و نیاز مردم به ویژه جوانان به‌کارگیرند، خاطرنشان کرد: باید مشکلات پیش روی فعالین فرش دستباف و ‌صنایع‌دستی را که بیشتر ریشه در داخل دارد به سرعت برطرف کرد.

لازم به ذکر است که این مقام مسئول در این بازدید ضمن گفت‌وگو با جمعی از تولیدکنندگان فرش، هنرمندان، مسئولان کشوری و استانی حوزه‌های فرش دستباف و ‌میراث ‌فرهنگی در طی جلساتی با حضور مدیرعامل فرش دستباف روستایی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران و‌ معاون سازمان میراث فرهنگی به بحث و بررسی چگونگی حمایت مؤثرتر از فعالین این عرصه‌ها و رفع مشکلات آنان پرداخت.

کد خبر 828789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha