رسالت استاندارد یزد، نظارت بر تولید است

زارع بنادکوکی با اشاره به وظایف اداره کل استاندارد گفت: رسالت استاندارد یزد، نظارت بر تولید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد رضا زارع بناد کوکی» در مراسم بازدید از شرکت کاشی ایفا سرام اردکان گفت: رسالت استاندارد یزد نظارت بر تولید وکنترل محصولات مشمول استاندارد اجباری واحد های تولیدی است.

مدیر کل استاندارد یزد افزود: مسئولین کنترل کیفیت مستقر در واحدهای تولیدی بازوان نظارتی اداره استاندارد یزد و نقطه مهمی در فرآیند تولید هستند.

وی ادامه داد: اهمیت جایگاه این افراد بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران  در حدی است ،که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، بدون حضور مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده اجازه تولید و ارائه خدمات را ندارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئولیت مدیران و کارشناسان کنترل کیفیت در مقایسه با دیگر کارکنان و کارگران، دوچندان و در ارائه خدمت و رساندن کالای با کیفیت به دست مشتری نقش به سزایی را ایفا می کنند از این رو، هرگونه تولید استاندارد بدون حضور مدیر کنترل کیفیت غیرقانونی است.

مدیرکل استاندارد یزد افزود: در مقطع فعلی که اغلب کارخانه های کاشی و سرامیک استان به واسطه رکود در صنعت ساخت و ساز ساختمان و عدم دستیابی خوب به بازارهای صادراتی، علی رغم داشتن آخرین فناوری مجبور به تولیدی پایین تر از ظرفیت خود هستند، صاحبان این صنعت از فرصت خوبی جهت کیفی سازی محصولات خود برخوردار هستند، که در این راستا نقش برجسته مدیران کنترل کیفیت می تواند چاره ساز باشد.

زارع بنادکوکی در پایان گفت: استان یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور مطرح است و مهمترین عامل ارتقا استان یزد در این حوزه پرداختن به رقابت سالم و حضور تمام قد در بازار های صادراتی کشورهای هدف است.

لازم به ذکر است، شرکت کاشی سرامیکی ایفا سرام اردکان از سال  1389شروع به کار کرده و برای چهارمین سال متوالی واحد نمونه استانی شده است، ضمن این که برای اولین بار کاندید نمونه کشوری نیز است.

 

کد خبر 830851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha