دستگاه قضایی باید خالی از هر نوع فساد باشد

حجت الاسلام منتظری گفت: دستگاه قضایی باید خالی از هر نوع فساد باشد و کوچکترین فساد و حرکت ناسالمی در دستگاه قضایی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» امروز(سوم مهر) امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید تبریز با تأکید بر تحول در دستگاه قضایی اظهار داشت: وظیفه ما در این دوره نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر است و علت هم نگرش تحول گرایی و مطالبه مقام معظم رهبری است.

دادستان کل کشور با تأکید بر این‌که مبارزه با فساد و مفسد را جزو وظایف اصلی قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: دستگاه قضایی ابتدا خود باید خالی از هر نوع فساد باشد و کوچکترین فساد و حرکت ناسالمی در دستگاه قضایی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری و دادستان و حفاظت اطلاعات و دیگران وظیفه دارند در راستای صیانت از دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا مردم به این دستگاه اعتماد داشته باشند.

منتظری افزود: مبارزه با فساد را نباید فقط از دستگاه قضایی مطالبه کنیم، البته قوه قضاییه در یک مقطع وظیفه دارد که با فساد و مفسد برخورد کند؛ اما دستگاه‌های اجرایی هم مکلف هستند در راستای مبارزه با فساد احتمالی درون دستگاه خود تلاش کنند و راه‌های بروز فساد و خاستگاه فساد را مسدود کنند.

دادستان کل کشور گفت: از مدیران اجرایی انتظار این است که تمام راه‌هایی که امکان بروز فساد در آن وجود دارد را شناسایی و مسدود کنند؛ دشمن در حال تلاش است تا همه مدیران ما را فاسد جلوه دهد؛ اما نباید این تصور غلط را باور کرد؛ چون غالب مدیران ما سالم و پاکدست و خدوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تلاش‌های دشمن این است که در اذهان ملت ما القا کند که نظام ما یک نظام فاسد است و با این نظام فاسد نمی توان به پیشرفت رسید.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: در مسیر مبارزه با فساد باید مردم نیز نقش آفرین باشند. عامه مردم اگر این مبارزه با فساد را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند و اگر در مبارزه با فساد همراه ما بوده و اطلاعات لازم را به ما برسانند در مبارزه جدی با فساد بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اطلاعات مردمی می‌تواند ریشه فساد را در یک دستگاه بخشکاند، افزود: مسؤولیت دادستان جدید تبریز سنگین است؛ انتظارات مردم از شخص دادستان بالا است چون شما مدعی العموم هستید؛ یعنی از طرف عامه مردم باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشید.

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که بسیاری از مسائل امروز جامعه ما مدعی خاصی ندارد، که باید مدعی العموم پیگیر حقوق مردم باشد، تصریح کرد: دادستان باید همیشه در صحنه باشد تا از حقوق عامه صیانت کند.

منتظری افزود: سیاست راهبردی قوه قضاییه بر این است که از کسانی که توان لازم برای دفاع از خود ندارند، حمایت کند؛ از سوی دیگر دادستان باید مردم‌دار باشد و به موضوع تکریم ارباب رجوع توجه کند.

وی با بیان این‌که دادستان باید بر دادسرای مرکز و دادسرای سایر شهر‌های استان نظارت مستمر و مدیریت شده داشته باشد، افزود: صیانت از حقوق عامه باید مورد توجه ویژه باشد، چون این موضوع هم مطالبه مقام معظم رهبری و هم یک تکلیف قانونی و هم خواسته ریاست قوه قضاییه و هم سیاست راهبردی دادستانی کل است.

حجت‌الاسلام منتظری نظارت بر زندان و زندانیان، خودداری از صدور قرار‌های بازداشت غیرضرور. توجه به مقوله صلح و سازش و تعامل با دیگر نهادهای مسؤول را از دیگر وظایف دادستان ها دانست و گفت: دادستان‌ها اهتمام ویژه‌ای در تامین امنیت استان و شهرستان‌ها داشته باشند. از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی انتظار داریم که در جهت تامین امنیت مردم و کاهش جرم سرقت تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر 836350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha