متاسفانه در حوزه سواد سلامت دچار ضعف های اساسی هستیم/ پویش ها، راهکاری موثر برای پیشگیری

طالبی با اشاره به اهمیت به فرهنگ سازی و سواد سلامت گفت: متاسفانه در حوزه سواد سلامت دچار ضعف های اساسی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در نشست کارگروه تخصصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان یزد در استانداری یزد گفت: با توجه به ادغام کارگروه های استان، یکی از این کارگروه های تخصصی در زمینه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان است که مسئولیت آن بر عهده استاندار است و دارای اهمیت بسیار زیاد است.

استاندار یزد بیان کرد: در حوزه کاهش مصرف نمک در استان و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان در استان، که مقداری موجب نگرانی است، باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم زیرا از لحاظ روانی نیز می تواند بر جامعه موثر باشد.

 وی گفت: برخی از بیماری های محصول توسعه است که در این راستا باید تلاش در جهت کنترل، کاهش و تقویت ذهن جامعه در این خصوص داشته باشیم تا از آنها و تبعاتش کنترل کنیم.

طالبی ادامه داد: به فرهنگ سازی در استان بسیار نیازمندیم و با توجه به سطح سواد و افتخارات در استان اما در حوزه سواد سلامت و برخی از مواقع در سواد اجتماعی ضعف های اساسی در استان هستیم .

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نباید دلخوش به آموزش های رسمی در جامعه باشیم بلکه در حوزه ها و کانون های مختلف و با استفاده از ظرفیت ها باید در جهت آموزش های غیر رسمی حرکت کنیم.

طالبی بیان کرد: باید برنامه ریزی خوبی برای اجرای پویش ها در حوزه سلامت برای یک سال برنامه داشته باشیم و به صورت مرتب به این مباحث بپردازیم.

وی گفت: نقش رسانه ها در این راستا بسیار مهم است و از فعالیت فضای مجازی نیز درخواست داریم تا در نیازهای حوزه فرهنگ سازی برای ارتقای سلامت  ورود پیدا کنند.

استاندار یزد ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای اصناف مختلف از جمله نانوایان از دیگر نیازهای ما در جامعه است.

کد خبر 836596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha