فشار به قشر معلم در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است/ قانون قدرت فوق‌العاده به مجلس داده است

صباغیان گفت: متأسفانه در طی سال‌های اخیر شدت فشار به قشر معلم به عنوان قشری قابل‌احترام بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمدرضا صباغیان بافقی» در نشست مطالبه گری و پرسش و پاسخ با دانشجو معلمان یزد که با موضوع «نقد و بررسی راهکارهای بهبود وضعیت نظام آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و تحلیل مسائل روز کشور» در محل سالن همایش‌های شهید علیزاده دانشکده پیراپزشکی این استان برگزار شد از حضور در جمع پرشور نخبگان دغدغه مند و دانشجویان محصلِ پیگیر در پردیس‌های شهیدان پاکنژاد و حضرت فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در طی سال‌های اخیر شدت فشار به قشر معلم به عنوان قشری قابل‌احترام بیشتر شده است بیان کرد: نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که باید کلیه معلمان و دبیران با توجه به برنامه ششم توسعه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند که گام بزرگی بود. البته با توجه به سیل بازنشستگان در آموزش و پرورش، مجبور به جذب نیروهای خرید خدمات و به‌کارگیری برخی از بازنشستگان هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، بافق، بهاباد و مهریز در مجلس شورای اسلامی؛ تصویب طرح‌های ممنوعیت واگذاری مدارس دولتی، همسان‌سازی پرداخت حقوق‌ها را ازجمله فعالیت‌ها در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: تحریم‌های همه‌جانبه و عدم فروش نفت، آفت امروز ماست که همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه نظام سیاسی کشورمان از سه رکن مجلس شورای اسلامی (قوه مقننه)، هیئت دولت (قوه مجریه) و قوه قضائیه تشکیل می‌شود که در این بین، وظیفه مجلس قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قوانین و به عبارتی ریل‌گذاری است یادآور شد: قانون قدرت فوق‌العاده‌ای به مجلس شورای اسلامی داده است و دستگاه‌ها و نهادها می‌بایستی بر روی ریل تعیین‌شده توسط خانه ملت حرکت کنند.

این مقام مسئول به تفاوت نگاه‌های نمایندگان ملت در بهارستان با یکدیگر اشاره کرد و بابیان اینکه متعلق به جناحی هستم که به دنبال رفع مشکلات مردم و کشور است خاطرنشان کرد: اگر بی‌عدالتی، فساد، اختلاس و سرقت جزء مشکلات ما باشد این موارد به مجلس برمی‌گردد چراکه این موارد نیز درگرو عملکرد مجلس و قوه مقننه است.

وی ضمن تشریح دو نگاه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دو نگاه اصلی به وکلای ملت وجود دارد. برخی به نماینده به عنوان فرد تصویب‌کننده و نظارت‌کننده بر حسن اجرای قوانین نگاه می‌کنند و برخی نیز به نماینده به عنوان یک فرد و مسئول اجرایی نگاه می‌کنند. واقعیت این است که با وجود نگاه دسته دوم، سطح فعالیت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا می‌کند.

صباغیان بافقی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران تصدی نمایندگی در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی بیش از 300 تذکر کتبی و شفاهی و 100 سؤال از وزیران داشته‌ام نسبت به پیگیری درخواست‌های صنفی و رفاهی نمایندگان تشکل‌های دانشجو معلمان استان یزد قول مساعد داد و اظهار داشت: یکی از ملزومات ما ایجاد و فعالیت بیش از پیش تشکل‌های صنفی است که موانعی در این راه وجود دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد حل و رفع قوانین مربوطه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه به حق موجب افزایش سطح عملکرد نمایندگان مجلس می‌شود عنوان کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوا در شرایط خاص و حاد فعلی شکل گرفت و با نظر این شورا، طرح دو نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین اِعمال شد که حواشی اخیر را در پی داشت. لازم است که گفته شود نمایندگان مجلس برای جلوگیری از انشقاق ملی طرح مقابله با دو نرخی شدن بنزین را از دستور کار خارج کردند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان با اشاره به اینکه پیشنهادی را در رابطه با الزام رئیس‌جمهور و وزرای هیئت دولت برای ارائه گزارش سالانه به مجلس شورای اسلامی مطرح شد که پس از گذشت مدتی در هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه این مورد رد شد ابراز کرد: برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های یزد و مهریز در انتخابات ثبت‌نام کرده ام.

کد خبر 864029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha