احقاق حق و اجرای عدالت از وظایف مهم دادستانی است

طباطبایی گفت: قوه‏ قضائیه‏، قوه‌ای ‏ مستقل است ‏که‏ پشتیبان‏ حقوق‏ فردی‏ و اجتماعی‏ و مسئول‏ احقاق حق و اجرای عدالت بوده و تحقق عملی این وظیفه به دادستان ها محول شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «سید جمال الدین طباطبایی» در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خاتم بیان داشت: دادستان ها در همه امور مربوط به مال ، جان ، حیثیت و ... مردم می توانند به صورت قانون مدارانه وارد شوند و مدعی العموم اند و نیروهای نظامی و انتظامی بازوهای پرتوان دادستان ها هستند.

وی در خصوص وظایف و اختیارات دادستان ها در آیین دادرسی کیفری اظهار داشت: نظارت برحسن اجرای قوانین و صیانت از حقوق عامه و همچنین نظارت و آموزش ضابطین قضایی از مهمترین وظایف دادستان ها به شمار می رود.

این مقام قضایی ابراز داشت: در سطح شهرستان جهت ارتقای امنیت و حفظ حقوق شهروندی تعامل بسیار بالایی بین حوزه قضایی و دستگاه اجرایی برقرار بوده که قابل تقدیر است و تلاش جدی تری در جهت تقویت آن صورت می پذیرد.

وی در خصوص تقویت زمینه های فرهنگی در سطح شهرستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت امام جمعه، فرماندار و سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از وقوع جرم به شكل صحیح باید مورد توجه باشد تا بسیاری از ناهنجاری های جامعه رفع و بهداشت قضایی كه كاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضاست محقق شود.

طباطبایی افزود: موفقیت های چشمگیر، زمانی صورت می پذیرد که در آن مشارکت مردم لحاظ شده و دست یاری به سوی مردم دراز شده باشد.

دادستان خاتم خاطر نشان کرد: با فعال کردن برنامه آموزشی مدون، تخصصی و مشارکت کلیه کارکنان اداری و قضایی و همچنین تعامل سازنده، درک و شناخت متقابل و اجرای دقیق قانون به اهداف دادستانی که رعایت حق و عدالت هست می توان رسید.

کد خبر 865892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha