ارسال ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دیدگاه علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از ارسال ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش خبرداد و گفت: بعد از برگزاری پنل ها ۱۰ نفر از ۲۲۰ صاحب مقاله پذیرش شده به عنوان برترین صاحبان مقالات این همایش معرفی می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قمر زاده» عصر امروز(یکشنبه 24 آذر) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که350 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، خاطرنشان ساخت:البته امکان افزایش این میزان نیز وجود داشت.

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی افزود: با توجه به این که در پایان مهلت اعلام شده سایت پذیرش مقالات بسته شد، مقالات دیگری دریافت نکردیم به جهت این که فرصت ارزیابی داشته باشیم.

وی با بیان این که از شش ملیت جهان به این همایش مقاله فرستاده اند، گفت: از اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم بیشترین آمار مقالاتی بوده که به این همایش رسیده و در روز همایش نیز 12 کتاب رونمایی می‌ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده عنوان کرد: سه تا از آنها مجموع مقالات از حوزه علمیه خواهران مدرسه عالی معصومیه است که در ارتباط با ویژه نامه مقالات برتر است، همچنین از مؤسسه قرآنی التمهید مرحوم آیت الله معرفت، مجموعه مقالات پژوهشگران تبدیل به کتاب شده و رونمایی می‌ شود و از جامعه الزهرا(س) نیز مقالات زیادی رسیده که مجموعه مقالات آن هم رونمایی می‌ شود.

وی افزود:تا کنون پنج ویژه نامه برای همایش داشته ایم یعنی مقالات همایش در یک سری مجلات علمی و پژوهشی منتشر شده است که از جمله آنها مجله «علوم حدیث» المصطفی بوده است؛ همچنین مجله «قرائات» که مقالات مرتبط با قرائت ها را ویژه نامه زده اند، مجله «قرآن و علم»، مجله «قرآن و مستشرقان» و مجله «تفسیر تطبیقی» از سوی مدرسه حجتیه برخی از مقالات همایش را به صورت ویژه نامه منتشر کرده اند.

استاد دانشکده هدی با اشاره به این که مقالات پذیرفته شده این همایش در قالب چکیده مقالات چاپ شده است، گفت: بیش از یک چهارم از مقالات این همایش پیش از برگزاری همایش به صورت ویژه نامه چاپ شده که یک آمار بسیار خوب به نظر می‌ رسد.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده تصریح کرد: دو جلد کتاب فقه القرآن مربوط به آثار قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روز همایش رونمایی می‌ شود که احتمال زیاد مرتبط با همایش بعدی نیز خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: از بین 350 مقاله رسیده به این همایش 220 مقاله پذیرفته شده است؛ در این همایش 47 مقاله امتیاز سخنرانی، 68 مقاله امتیاز پذیرش پوستری، 93 مقاله امتیاز پذیرش کلی و 50مقاله امتیاز پذیرش چکیده مقالات را کسب کردند.

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با تأکید بر این که 35 مقاله برتر شناخته شده اند، گفت: از بین این ها داوران پنل ها دو مقاله را انتخاب می‌ کنند و روز اختتامیه یعنی پنجم دی ما 10 مقاله برتر را تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 868292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha