تفاوت معجزه با کرامت اولیاء الهی و کارهای خارق العاده

پژوهشگر تفسیر و علوم قرآن با اشاره به تفاوت معجزه با کرامت اولیاء الهی و کارهای خارق العاده گفت: معجزه بر خلاف کارهای خارق العاده دیگر، همراه با ادعای نبوت و تحدی است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «صالح قنادی» در پنل اعجاز قرآن کریم همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» که شامگاه امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، با اشاره به ماهیت معجزه از منظر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی اظهار داشت: فرق بین معجزه و کرامت اهمیت دارد.

پژوهشگر تفسیر و علوم قرآن با تأکید بر این که معجزه همراه با تحدی است، گفت: این بحث تنها برای پیامبران مطرح است ولی برای غیر از دعوی نبوت بحث معجزه مطرح نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال شفای مریض لاعلاج در حرم امام رضا(ع) هم کاری خارق العاده و خارج از قدرت بشر است ولی چون تحدی با آن همراه نیست نام معجزه بر آن گذاشته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قنادی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در ارتباط با معجزه باید تحفظ روی موضوع داشته باشیم و به عنوان مثال وقتی از ماهیت معجزه صحبت می‌ کنیم سراغ لوازم و کیفیات و دیگر مسائل نرویم.

وی ابراز داشت: در مباحث تطبیقی نیز وقتی صحبت می‌ کنیم و یا پژوهشی انجام می‌ دهیم باید ارتباط بین اقوال و سخنان را به خوبی مطرح کرده و وجه تمایز آنها را از یکدیگر بیان کنیم.

کد خبر 872550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha