امام جماعت در یک محله باید نقش رهبریت را ایفا کند

روح الامینی با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد و محلات گفت: امام جماعت در یک محله باید نقش رهبریت را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد روح الامینی» در سفر به استان یزد در دیدار با سیدمجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه هرگونه هزینه در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است گفت: قطعا این سرمایه گذاری در بلند مدت اثرات خود را در جامعه نشان می دهد که این امر نیازمند صبر و پشتکار است.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به ظرفیت های موجود در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: هیئات، مساجد،روحانیون و مداحان از جمله این ظرفیت ها هستند که می توان در حل بسیاری از امور اجتماعی از آنها بهره برد.

روح الامینی با اشاره به قابل قبول نبودن بودجه فعالیت های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: افزایش بودجه این اداره کل نیازمندهمراهی دستگاه های حاکمیتی استان است البته سازمان مرکز نیز در این حوزه آنچه را که درتوان داشته باشد به میدان خواهد آورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان به ویژه مناطق آسیب پذیر را از اولویت های این معاونت دانست و افزود: در این راستا تقویت مدارس دولتی در سرلوحه برنامه ها قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون فعالیت های خوبی در جهت تقویت آن ها صورت گرفته است.

وی به نقش امام جماعت در مساجدو محلات اشاره کرد و اظهار داشت: امام جماعت در یک محله باید نقش رهبریت را ایفا کند و به نوعی محل رجوع نیازهای مردم در محله باشد.

پور حسینی تاکید کرد: حمایت از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی طلاب جوان که با روحیه جهادی در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر و روستاها مشغول فعالیت هستند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بر لزوم استفاده از تجربیات گذشتگان تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب مساجد در برهه های حساس بسیار موثر بودند اکنون نیز باید از ظرفیت موجود در مساجد جهت حل بسیاری از معظلات موجود در جامعه بهره برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به اجرای طرح آمایش مساجد در استان اشاره کرد و افزود: نباید نسبت به حوزه مسجد سازی به بهانه های مختلف غفلت کرد بلکه باید با استفاده از ظرفیت خیرین در نقاط موردنیاز مساجدی با  کارکردهای واقعی احداث کرد.

علیرضا نجیمی مدیر کل تبلغات اسلامی استان نیز در این دیدار به ظرفیت خوب موجود در شبکه تبلیغی استان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت عظیم می توان در جهت حل بسیاری از آسیب های اجتماعی بهره برد.

وی اظهار داشت: قطعا حمایت از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منظم زمینه ساز کاهش صرف هزینه برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد بود.

نجیمی بر لزوم احیاء کارکردهای واقعی مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح امام محله با محوریت مساجد در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

کد خبر 869363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha