روستاهای منطقه مهرانه‌رود تبریز با طرح ملی فهما آشنا شدند

نشست هماهنگی و توجیهی طرح ملی فهما منطقه مهرانه‌رود در کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیای روستای بیرق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سالار شفایی» در نشست هماهنگی و توجیهی طرح ملی فهما منطقه مهرانه‌رود که در کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیای روستای بیرق برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آثار و برکات این طرح و سایت بچه های مسجد ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کارشناس مسؤول هماهنگی و پیگیری معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با معرفی طرح و رویداد ملی فهما، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر ثبت اعضا، کلیه فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

رابط ستادی استان آذربایجان شرقی در رویداد ملی فهما ادامه داد: تمامی کانون های مساجد کشور در قالب طرح ملی فهما و در هشت شاخص و محور اصلی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید طرح ها و ایده های خود را در قالب مستندات لازم در سامانه اینترنتی بچه های مسجد بارگذاری کرده تا بتوانند در این زمینه با معرفی فعالیت‌های نو و خلاقانه حداکثر امتیازات تعریف شده را کسب کنند.

همچنین «محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: مبنای ارزیابی عملکرد و امتیازدهی به کانون های مساجد در سال ۹۸، گزارش های سامانه و در کنار آن بررسی‌های میدانی است که به موازات انجام می شود.

وی ادامه داد: با اجرای رویداد ملی فهما شاهد برکات ارزشمند در سطوح مختلف هستیم که آن شبکه‌سازی جامع و منسجم، شناسایی کانون های فعال، هدفمند شدن حمایت‌ها و تقویت ظرفیت های موجود در هر کانون است.

هادی نیا با اشاره به شاخص های ارزیابی طرح فهما گفت: تمامی کانون ها بر اساس ۸ شاخص قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

کد خبر 871019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha