آزاد اندیشی در همایش حوزه، مرجعیت و قرآن نمود ویژه ای داشت

پژوهشگر علوم قرآن و تفسیر در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «تحریف ناپذیری قرآن» گفت: آزاد اندیشی در همایش حوزه، مرجعیت و قرآن نمود ویژه ای داشت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قمرزاده» در همایش ملی حوزه  های علمیه، مرجعیت و قرآن کریم با محوریت «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)» که عصر امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، در ارائه گزارشی از پنل «تحریف ناپذیری قرآن» اظهار داشت: در این پنل هشت مقاله رسیده بود که هفت مقاله در آن ارائه شد که یکی از این مقالات با رویکرد تکمیلی بر دیدگاه آیت الله فاضل‌لنکرانی در پاسخ به آلوسی ارائه شده بود.

پژوهشگر علوم قرآنی ابراز داشت: مقاله دیگر سه نظر از علامه طباطبایی(ره) و پاسخ حضرت آیت الله فاضل‌لنکرانی بود که محقق این مقاله با رویکرد تبیینی و در جاهایی نقادانه به بحث تحدی، عدم تحدی و جمع قرآن اشاره کرده و در برخی موارد حق را به علامه طباطبایی(ره) و برخی موارد حق را به آیت الله فاضل‌لنکرانی و در برخی موارد قائل به تفصیل شده بودند.

وی با بیان این که آزاد اندیشی یکی از خصوصیات این همایش به شمار می‌ رود، گفت: در یکی از مقالات به معناشناسی «رجس» پرداخته بود که دیدگاه علامه طباطبایی(ره) و حضرت آیت الله جوادی‌آملی را در کنار دیدگاه آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی مطرح کرده بود و رویکردی تبیینی به نظرات دیگران داشت.

حجت الاسلام قمرزاده در ادامه ابراز داشت: روش شناسی آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی ذیل آیه سوم سوره نساء عنوان مقاله دیگری بود و در این مقاله روش و دقت نظر و ساختار مندی تفسیر آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی استخراج شده و نویسنده سعی کرد روش و متد ایشان را بحث کند که رویکرد این مقاله استخراجی بود و به نظر کار خوبی به شمار می‌ رفت.

وی یادآور شد: مقاله دیگر به نقدهای دلالی و سندی روایات تحریف نما پرداخته بود و یکی دیگر از مقالات کار تطبیقی بین نظر آیت الله معرفت و آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی بود که با رویکرد کلامی در ارتباط با آیه 9 سوره حجر نگاشته شده بود.

کد خبر 872822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha