تولید محتوای سالم در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است

محمدپور، برداشتن گام های مناسب در جهت تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید در این فضا تدابیر و تعامل چندجانبه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دومین جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی اظهار داشت: در دستور‌العمل این کارگروه که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی رسیده بر لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش و توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامیِ سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی تاکید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: برای بهره گیری از یک فضای مجازی سالم، مفید و ایمن که هم راستا با سیاست کلان دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نیاز به طراحی و پیشبرد برنامه‌های مختلف داریم.

وی، برداشتن گام‌های مناسب در جهت تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید در این فضا تدابیر و ایمنی لازم و همچنین تعامل چندجانبه را داشته باشیم، البته نقش بحش خصوصی و مشارکت مردم در جهت پیشبرد این مهم انکار ناپذیر است.

محمدپور تصریح کرد: بخش خصوصی از ظرفیت بی‌انتهایی در حوزه‌ فرهنگ و هنر برخوردار است و می‌تواند محتوای مطلوبی را تولید کند. هدف این کارگروه سیاست گذاری در حوزه‌ی تولید محتوا برای فضای مجازی است و در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت شورای فرهنگ عمومی تاکید و به اهمیت رونق اقتصادی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین شاخص در تولید محتوا در حوزه‌ی فرهنگ و هنر،‌ جذاب بودن اثر و محتواست و دراین صورت است که مخاطب جذب و اقناع می‌شود.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای عالی فضای مجازی و هر تصمیمی که در این شورا گرفته شود به منزله قانون است و می‌بایست دستگاه ها این مصوبات را اجرا کنند.

کد خبر 872829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha