سخنان رهبری مسیر حرکت جامعه مهدوی را روشن می کند

خانم بهرامی در تبیین نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای گفت: بیانات ایشان می‌تواند حرکت جامعۀ منتظِر را به سمت حکومت مهدوی تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، خانم «معصومه بهرامی» در کمیسیون مبانی و مفاهیم نظریه انتظار همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که امروز(پنجشنبه 3بهمن) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به مؤلفه‌های انسانی جامعه منتظِر در قرآن با تأکید بر بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار داشت: ویژگی‌های مردم در جامعه منتظِر از مسائل مهم و کاربردی در قرآن است که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) نیز توجه خاصی به تبیین آن دارند.

 

این پژوهشگر تفسیر و علوم قرآن در ادامه بیان داشت: تفکرات ایشان برگرفته از کلام وحی و سیره معصومان: است؛ بررسی این ویژگی‌ها در آیه شریفه 54 سوره مائده و بیانات رهبری در شناخت و زمینه‌سازی تحقق این جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

وی در توضیحی از مقاله خود بیان داشت: در این پژوهش سعی شده است با روش توصیفی- تحلیلی در ضمن بررسی آیه مذکور، ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی بیانات معظمله با کلام الهی تبیین شود.

 

بهرامی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌گویی قرآن، جوامع اسلامی در دوره‌ای دچار ارتدادی باطنی خواهند شد و انسان‌هایی با خصوصیاتی که قرآن ذکر کرده، جایگزین مرتدان می‌شوند؛ بنابراین امت اسلامی بهخصوص جوامعی که از نظر بنیه‌های اعتقادی دچار ضعف هستند، یک دوره ارتداد یا برگشت از ارزش‌های دینی را پیش رو خواهند داشت.

 

این استاد تفسیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تبیین صفات و ویژگی‌های گروه جایگزین، امکان پیشگیری یا دست‌کم محدودکردن این ارتداد در اجتماع مسلمانان و پرورش انسان‌های متعهد و شایسته را برای تشکیل جامعه موعود به ارمغان می‌آ‌ورد.

 

وی با بیان این که بر اساس قرآن مهمترین خصوصیت این افراد محبوبیت نزد خداست، ابراز داشت: آنها شایستگی و ظرفیت دریافت حب الهی را یافته‌اند و محبت متقابل بین این قوم و خداوند منشأ صفات دیگر آنها شده است.

 

خانم بهرامی یادآور شد: فروتنی با مؤمنان، عزتمندی در مقابل کافران، جهاد در راه خدا و هراس‏نداشتن از سرزنش ملامتگران، آنها را در راه رسیدن به هدف و بازگشت به ارزش‌های دینی و تشکیل جامعه اسلامی موفق می‌کند.

 

وی اضافه کرد: اشاره به این صفات در سخنان رهبری نمایانگر تأثیر عمیق قرآن بر اندیشه ناب اسلامی معظمله است که می‌تواند حرکت جامعۀ منتظِر را به سمت حکومت مهدوی تسهیل کند.

کد خبر 884471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha