معنای حقیقی انتظار، آمادگی برای حاکمیت تام اسلام است

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برکات آموزه مهدویت و تبیین آن در نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: معنای حقیقی انتظار، آمادگی برای حاکمیت تام اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک‌زایی» عصر امروز(پنجشبه 3بهمن) در اختتامیه همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل و چالش امروز جهان بشری مسأله امنیت است.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فرهنگ اسلامی تأکید کرد: بخشی از این مسأله از طریق اشغال گری، بخشی از طریق جهانی و بخشی هم ازطریق قلدری جهان سلطه انجام می‌ شود.

 

وی افزود: باید به روح و روان همه شهدایی که در این مسیر تقدیم شدند به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درود بفرستیم و به نظر ما این طور می‌ رسد که راه مقابله با این نا امنی ها همین مسیری است که توسط انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ارائه شده و آن بازگشت به اسلام ناب محمدی است.

 

استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که اسلام ناب نقشه و مسیر زندگی و حیات از عالم ملک تا عالم ملکوت را طراحی می‌ کند، گفت: در آموزه های اسلامی یکی از مهمترین آموزه هایی که این را بهتر از بقیه نشان می‌ دهد، آموزه انتظار مثبت و فعال است.

 

وی افزود: انتظار مثبت هم وضعیت ما را به درستی تبیین می‌ کند و هم طریقه شناخت دوست و دشمن را به انسان آموزش می‌ دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام و اگر مستضعفان عالم به این آموزه بپیوندند و با این آموزه آن گونه که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند آشنا شوند می‌ توان گفت در وهله اول به مهمترین چیزی که می‌ رسند، امنیت است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إِيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ» عنوان کرد: بزرگان از مفسران ما فرموده اند که «اولئک لهم الامن» هم شامل امنیت دنیوی و هم امنیت اخروی می‌ شود چون انتظار همانطور که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده، انتظار حاکمیت رهبر الهی است.

کد خبر 884528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha