پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اصل اساسی مورد توجه تمام مدیران قرار گیرد

حجت الاسلام رئیسی در جمع کارکنان دستگاه قضائی یزد گفت: پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اصل اساسی مورد توجه تمام مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» امروز در جمع  کارکنان دستگاه قضائی و اعضای شورای حل اختلاف استان یزد گفت: امروز شهر دارالعباده یزد دارای هویتی است که بایستی برای نگهداری و صیانت از آن تلاش شود و نسل جوان نقش اساسی در این زمینه دارند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نام دارالعباده یزد با نام عبادت مزین شده است که بایستی به خوبی از آن صیانت شود زیرا دشمنان درصدد ضربه این هویت های ما هستند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد آسیب های اجتماعی مختلفی در جامعه هستیم که متاسفانه در دارالعباده نیز شاهد جنین آسیب هایی هستیم که مسئولان و دست اندرکاران قضایی و اجتماعی باید برای آن برنامه ریزی کنند و مفاسد را مسدود کنندزیرا شرایط امروز آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اقتصادی و مشکلات مردم متناسب با دارالعباده نیست و در این جهت همه مدیران و مسئولان باید نقش ایفا کنند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مسئولیت پیشگیری بر عهده همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است و در نظام پولی و مالی هم باید پیشگیری شود و در تصمیم گیری های مسائل اجتماعی باید تلاش شود تا ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دیده بانان تیزبینی که در جایگاه رصد تکیه زدند باید از دارالعباده صیانت کنند و در این مجموعه همچنانی که چهره‌های اثرگذار و نورانی پرورش پیدا کردند، باید باز هم شاهد درخشش چهره‌های نورانی باشیم.

وی گفت:  استان یزد همیشه در مسائل خانوادگی، اجتماعی و قناعت الگوی دیگر استان های کشور بوده است و امروز نیز باید تلاش کنیم تا این عنوان دارالعباده بودن یزد همچنان پا برجا بماند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان این که تمام پرونده‌ هایی که با شکایت شخص حقیقی تشکیل و با رضایت آن بسته می‌شوند حتما باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند، گفت: فعالیت قضایی باید در قوه قضائیه بررسی شوند.

وی ادامه داد: هیچ گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی قابل قبول نیست و کوچکترین ناسلامتی در دستگاه قضا زیاد است.

وی با اشاره به نقش دادگستری و دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه در توسعه اجتماعی، گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه تمام مدیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: ما رویش‌های بسیاری از استان یزد داشتیم و چهره اثرگذار در حوزه‌های مختلف در جبهه و جنگ و بعد از آن حوزه‌های فرهنگی و دفاع از حریف شریف داشتیم و باید تلاش کرد که این استان به برکت تلاش پیشینیان و به برکت خون شهدا و به برکت مجاهدان بماند و از این دارالعباده صیانت شود.

وی افزود: نقش عدلیه و دادگستری و سازمانهای وابسته به قوه قضائیه در این زمینه بسیار مهم است و باید مجدانه بخش‌های پیشگیری از وقوع جرم فعالیت کنند و با کمک دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های فرهنگ ساز و الگوساز، پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان یک اصل مهم مدنظر قرار دهند تا شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی بیانجامد.

کد خبر 884543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha