مسئولیت پذیری، شفافیت و مبارزه با فساد، سه اصل اساسی برای مدیریت است

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اصول مدیریت صحیح در کشور گفت: مسئولیت پذیری، شفافیت و مبارزه با فساد، سه اصل اساسی برای مدیریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» در نشست شورای اداری استان یزد گفت: اصل اساسی این است که مدیر قبل از هرکس خود را در محضر خداوند قرار دهد و پاسخگوی او باشد و این تفاوت بین مدیریت نظام اسلامی و نظام های دیگر در جهان است.

 

وی افزود: پاسخگویی ارباب رجوع، عموم مردم، سلسله مراتب مدیریتی به عنوان عرصه های پاسخگویی مدیران است.

 

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نگاه در جوامع، نگاه حق با مشتری است اما مدیریت در نظام اسلامی، دوست داشتن مردم است و بدانیم که برای رسیدن به قرب الی الله باید در حل مسائل مردم و توجه به خلایق تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیازمند کار بیشتر است و شاخصه های آن در نظام اسلامی نیز متفاوت از دیگر الگوها است و همانند انتخابات که در نظام  اسلامی با دیگر نظام ها تفاوت دارد این تفاوت اسلامی در این است که محور تکلیف مداری است.

 

وی گفت: ما برای نظام تکلیف مداری نتوانسته ایم الگوی مناسب تعریف کنیم و باید الگوها و قالب های همراه با مفهوم خود ایجاد کنیم که این نیازمند کار است.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: موضوع مدیریت متناسب با مفهوم، یکی از این نیازها است که در عهدنامه مالک اشتر شاهد این الگو هستیم.

 

حجت الاسلام رئیسی افزود: شهید صدوقی به عنوان محوری در استان و منطقه الگو ارائه دادند که مثال زدنی است که در قبل و بعد از انقلاب شاهد این نقش بوده ایم.

 

وی بیان کرد: ایران قوی نیازمند مدیریت قوی، اقتصاد قوی، قضاوت عادلانه قوی و نظارت همه جانبه کارآمد می طلبد و همه ما در این راه نقش داریم و امروز نیز کارهای بسیاری انجام شده و این اقتدار بر عالم روشن شده است.

 

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما برخی از مشکلات داریم که دشمن برای آنها تصور دارد که می تواند به ما ضربه بزند که یکی از این راه ها اقتصاد است که ما باید اقتصاد قوی بسازیم تا نظام ما را در برابر تکانه ها حفظ کند.

 

حجت الاسلام رئیسی گفت: مسئولیت پذیری، شفافیت و مبارزه با فساد به عنوان سه اصل اساسی برای مدیریت است.

وی افزود: ما از مدیر شجاع و قوی دارای جسارت در اجرا که برای خود مانع نبیند و کار را با جسارت دنبال کند حمایت می کنیم و مدیریت در کشور باید با قوت کار کند و با دست لرزان و دلی لرزان نمی توان برای کشور کار کرد.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: راه شهید سلیمانی به عنوان مکتب باید برای ما صبغه الگویی باشد تا بتوانیم کار متفاوت انجام دهیم.

 

وی با اشاره به موضوع آب در استان گفت: به نظر من می شود با همین میزان آب درمنطقه با مدیریتی به نحو بهینه استفاده شود و با بررسی توسط کارگروه های مشترک آن را بهینه کرد

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آمارهای مختلفی در زمینه مهاجرت در استان داریم که این اقتضای راهبردی در استان دارد زیرا صبغه های مختلفی در این زمینه داریم و در این رابطه آماده ایم که سازوکار آن در استان ایجاد شود و در شورای سه قوه آن را بررسی کنیم و راهبرد آن را ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام رئیسی افزود: خلاهای قانونی باید روشن شود و پیگیری شود.

 

وی بیان کرد: همکاری و هماهنگی در استان زمینه هر گونه اقدام در جهت توسعه یافتگی است  که این هماهنگی با هدایت های نماینده ولی فقیه انجام شود و به دور از حاشیه سازی در جهت خدمت به مردم کار کنیم.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد:‌ دارالعباده را هم باید حفظ کرد و در کنار آن نیز باید تقویت کنیم، بدین معنی که قنات، قنوت و قناعت را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم و تاکید می کنیم که حفظ ویژگی های ارزشمند آن به صیانت بخشی و ارتقا نیاز دارد.

 

کد خبر 884553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha