ولایت فقیه موضوعی ریشه دار و در عین حال مورد غفلت است

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که ولایت فقیه موضوعی ریشه دار و در عین حال مورد غفلت است، گفت: باید زوایای این مسأله به صورت کامل روشن شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 10 بهمن) در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که موضوع ولایت فقیه سال ها قبل از شروع درس ولایت فقیه در نجف از زبان امام مطرح شده بود، گفت: به عنوان مثال ایشان سال 44 خطاب به تصویب کنندگان کاپیتولاسیون فرمودند من کسانی که این قانون را تصویب کردند عزل نمودم.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران یادآور شد: ولایت فقیه موضوعی ریشه دار و در عین حال مورد غفلت قرار گرفته در جامعه است که باید تبیین شده و زوایای آن به طور کامل روشن شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که امام خمینی(ره) آرام آرام به طرح مسأله ولایت فقیه و عملیاتی کردن آن رسیدند، گفت: وقتی طلبه ها و فضلای نجف به ایشان می‌ فرمودند اگر تشکیل حکومت اسلامی لازم است ما چه وظیفه ای داریم؟ ایشان می‌ فرمودند شما فعلا باید کادر سازی کنید و برای اقدام عملی زود است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) دارای روحیات ضد استکباری خاصی بود از این رو ما توقع داشتیم که این گونه مباحث از ایشان مطرح شود به همین جهت شرکت در درس ولایت فقیه ایشان در نجف برای ما جذاب و هیجان انگیز بود.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه عنوان کرد: این انقلاب و حکومت اسلامی شکل گرفته در آن بی شک مرهون اقدامات امام خمینی(ره) چه در بعد علمی و چه در بعد عملی است و اگر همان مقدمات و همان جلسات درس ولایت فقیه نبود شاید به این شکل همراهی مردم با این نهضت شکل نمی گرفت و امروز چنین تشییع جنازه میلیونی را برای شهادتی کی از سرداران این نظام شاهد نبودیم.

کد خبر 887237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha