بهره برداری از ۵۵۵ پروژه در استان یزد همزمان با دهه فجر

طالبی با اشاره به برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تعداد ۵۵۵ پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر در استان یزد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امسال در ده شهرستان استان 555 پروژه با اعتبار 1500 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد که در حوزه های مختلف است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: پروژه های اشتغال زا به تعداد یک هزار و 280 نفر است و در این دهه 43 پروژه نیز با اعتبار حدود ۷۶۲ میلیارد تومان و 190 میلیون یورو اعتبار ارزشی شروع می شود.

 

وی افزود: مهمترین رویداد در سال جاری، سفر ریاست جمهوری بود که 41 پروژه با اعتبار 944 میلیارد تومان از این محل مصوب شد که میزان 258 میلیارد در سال 98 و میزان 686 میلیارد نیز در سال 99 تخصیص اعتبار می شود و دو پروژه نیز از صندوق اعتباری ملی با اعتبار 90 میلیارد تومان و یک پروژه نیز ایمیدرو 45 میلیارد تومان بوده است.

 

طالبی بیان کرد: در ماه اخیر نیز سفر رئیس قوه قضائیه را به استان داشتیم که برای دستگاه های زیر مجموعه نزدیک به 80 میلیارد تومان برای پروژه های مختلف این دستگاه ها اختصاص داده شد و قرار شد 22 میلیارد تومان از منابع استانی و مابقی از اعتبارات قوه هزینه شود.

 

استاندار یزد تصریح کرد: در زمینه آب دستاوردهای خوبی داشتیم که شروع مطالعات انتقال آب دریای عمان با تخصیص 250 میلیون متر مکعب بود که در آستانه اتمام است و بر همین اساس فراخوان سرمایه گذار منتشر شده که تا دهم اسفند مهلت آن است و بعد از آن نیز سرمایه گذار آن انتخاب می شود و شروع عملیات اجرایی آن انجام می شود.

 

طالبی بیان کرد: در سهمیه آب تخصیصی خط اول انتقال آب نیز اتفاق خوبی افتاد و برای اولین بار از 70 میلیون متر مکعب فراتر رفت و برای خط دوم آب شرب استان نیز از محل خرسان پروژه انتقال آب شروع شود.

 

وی گفت: در بحث آب خط خلیج فارس را نیز توسط بخش خصوصی داریم که در حال انجام است و امیدواریم از محل این خط نیز تا سال آینده 20 میلیون متر مکعب وارد استان شود.

 

استاندار یزد ادامه داد: کار بزرگ دیگر در استان در طول یک سال گذشته توجه به فناوری و نوآوری بود که در مصوبات سفر ریاست جمهوری اتفاق افتاد و الان امیدواریم یزد به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور قرار گیرد و بر اساس اولویت ها کار ایجاد کارخانه نوآوری در استان شروع شد و در نیمه اول سال آینده این کارخانه فعالیت خود را آغاز می کند و علاوه بر آن نیز چند مرکز نوآوری از جمله نساجی، صنعت فولاد راه اندازی می شود.

 

وی افزود: در حوزه محیط زیست نیز یک سری اعمال محدودیت ها برای صنایع پرآب خواه و آلاینده داشتیم که این موارد مصوب شد و ما بر اساس برنامه آمایش استان و اسناد بالادستی به طور کامل پهنه بندی صنایع ختلف را در استان مشخص می کنیم.

 

طالبی بیان کرد: در ماه جاری برنامه نهایی آمایش در شورای عالی آمایش در کشور بررسی می شود و با تصویب آن در استان نیز آغاز می شود.

 

استاندار یزد تصریح کرد: سال آینده سال رونق پروژه های بزرگ ما است که پروژه های ملی ما به بهره برداری می رسد که راه آهن یزد- اقلید، گندله سازی بافق از جمله این پروژه ها است.

 

کد خبر 887836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha