ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در جلسات نقد آرای قضایی

سید حجت الله علم الهدی گفت: در راستای وحدت رویه در آرای قضایی از ظرفیت قضات، اساتید، مراکز علمی و دانشگاهی استفاده خواهیم کرد و در این راستا با دانشگاه های آزاد زنجان و سراسری زنجان تفاهم نامه امضا می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه امروز در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: برگزاری جسله نقد آرای قضایی به وحدت رویه منجر می شود.

 

سید حجت الله علم الهدی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه بر نقد آرا در دادسرا ها و مراکز علمی تاکید ویژه دارند، ادامه داد: به همین منظور در کارگروه مشترکی بین  دانشگاه و قوه قضاییه در مرحله نیاز سنجی، اجرا و ارائه راهکار در این زمینه هستیم.

 

وی به ضرورت حل مشکلات قضا در مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: به همین منظور از ظرفیت قضات، اساتید، مراکز علمی و دانشگاهی استفاده خواهیم کرد و در این راستا با دانشگاه های آزاد زنجان و سراسری زنجان تفاهم نامه امضا می کنیم.

 

به گفته علم الهدی، در جهت نیازی که به ساماندهی کتابخانه های قوه قضائیه احساس می شود، ساماندهی کتابخانه های قوه قضاییه در یک بستر الکترونیکی برای دسترسی تمامی قضات به منابع انجام می شود.

 

در ادامه رئیس پژوهشکده استخراج آرا و مطالعه رویه قضایی پژوهشگاه قوه قضاییه تصریح کرد: در کنار نقد آرا به دنبال آرا نمونه و الگو جهت انتشار هستیم.

 

روح الله قلی خانی، با بیان اینکه آرای صلح و سازش قضات یکی از شاخص های آرا نمونه است، خاطرنشان کرد: بانک ایده از ایده های ارائه شده در استان ها در پژوهشگاه قوه قضائیه تشکیل می شود.

 

 

 

کد خبر 890803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha