کرونا ویروس به احتمال قوی بیوتروریسم است

حقیقت گفت: ویروس کرونا به احتمال قوی بیوتروریسم و با اهداف اقتصادی منتشر شده است.

«غلامعلی حقیقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، در پاسخ به این سؤال که کرونا یک ویروس طبیعی و گونه حیوانی است که خودبه‌خود به وجود آمده یا یک جنگ بیولوژیک است، گفت: کرونا یک ویروس طبیعی و جزء بیماری‌های بازپدید است که بشر قبلاً هم به آن مبتلا شده ولی کووید 19 طبیعی به نظر نمی‌رسد.

 

یک کارشناس حوزه بهداشت و درمان، به سه سناریو اشاره و اضافه کرد: اول اینکه این ویروس به‌صورت غیرعمدی و از آزمایشگاه‌های سطح سه پخش شده، دوم اینکه حاصل جهش طبیعی بوده که از خفاش به انسان سرایت کرده که این احتمال ضعیف‌تر است و سوم اینکه به منظور رقابت اقتصادی و ماجراجویی کشورهای متخاصم این ویروس منتشر شده است که احتمال بیوتروریسم بودن آن با اهداف اقتصادی قوی‌تر به نظر می‌رسد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ژن‌های مردم ایران در آزمایشگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل وجود دارد و آنها قادر به تولید بیماری برای تأثیرگذاری بر روی این ژن‌ها هستند، گفت: چنین فرضیه‌ای هم محتمل است که البته نیاز به اثبات، قرائن و شواهد بیشتری است.

 

حقیقت درباره فرضیه گرمی هوا و از بین رفتن ویروس کرونا تصریح کرد: این ویروس به گرما حساس است اما نه در حدی که از بین برود، منتها گرمی هوا باعث می‌شود افراد در فضای باز قرار بگیرند و یا با تهویه مناسب‌تر مکان‌های عمومی و منازل احتمال بروز آن، کاهش یابد ولی این یک بیماری بازپدید است و احتمال تکرار آن در سال‌ و دهه‌های آتی وجود دارد.

 

وی با اشاره به درمان این ویروس ناشناخته بیان کرد: در حال حاضر درمان قطعی برای آن وجود ندارد، منتها داروهای حمایتی بر روی این ویروس تأثیر می‌گذارند؛ بهترین درمان برای عدم ابتلا به این بیماری، پیشگیری و عمل به توصیه‌های بهداشتی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به رعایت بهداشت فردی، عمومی و محیط خاطر نشان کرد: مسلماً رعایت بهداشت فردی از جمله شست‌وشوی صحیح و مکرر دست‌ها، استفاده مناسب از ضدعفونی‌کننده‌ها و استفاده از ماسک مناسب و ماندن در منزل در صورت امکان و خروج از منزل بر حسب ضرورت، تغذیه مناسب روزانه از پنج گروه عمده غذایی، به حداقل رساندن ارتباطات اجتماعی حضوری، استفاده از گندزداهای مناسب جهت سطوح منزل و اماکن عمومی و در صورت بروز علائم تب، سرفه خشک، بی‌حالی و ضعف و تنگی‌نفس مراجعه فوری به مراکز درمانی جهت مهار این بیماری مؤثر هستند.

کد خبر 904777

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha