دعا و نیایش از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال هستند

حجت‌الاسلام بیرم‌وند با اشاره به اهمیت دعا در هنگام وقوع بلایا گفت: دعا و نیایش از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال هستند.

«حجت‌الاسلام علی بیرم‌وند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص فرهنگ دینی و اهمیت دعا در هنگام وقوع بلایا، دعا و نیایش را از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال دانست و اظهار کرد: اگر خداوند دردی را بدهد، درمان آن را می‌دهد و همه چیز به دست او بوده و هر آنچه که او بخواهد اتفاق می‌افتد و این عمل به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند متعال در آیاتی از قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم انسان‌ها را دعوت به انجام آن کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح‌الله مسجد امام خمینی(ره) اندیمشک به بخشی از آیه ۶۰ سوره غافر اشاره کرد و افزود: هر یک از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تاکید فراوانی نسبت به امر دعا و مناجات داشتند و شیعیان خود را به آن در خوشی و ناخوشی دعوت می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) دعا را کلید در رحمت خواندند و آن را سلاح مؤمن، ستون دین و نور آسمان‌ها و زمین معرفی کردند اذعان داشت: بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمک کند مانند کمک پزشکان و کادر درمانی به مهار و کنترل و بهبود بیماران، مسئولانی که وقت خود را اختصاص داده‌اند و دلسوزانه پای کار آمده‌اند، بسیجیان، تمامی آحاد مردم و ارگان‌ها که به امر ضدعفونی و گندزدایی این ویروس در سطح شهر می‌کنند اقدامی حسنه است و هر چه به شیوع آن مانند محتکران ماسک، الکل و مواد مورد نیاز کمک کند، سیئه است.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند امید به رحمت الهی را یکی از اساسی‌ترین عوامل سعادت انسان دانست و تصریح کرد: امیدی در نظر قرآن مطلوب است كه همواره لوازم و ضروریات دیگر هدف باشد و این یعنی انسانی باید امیدوار باشد كه پس از در نظر گرفتن مقصد، اسباب و وسایل مورد نیاز براي رسیدن به آن مقصد را تهیه كند و در آن حال منتظر رسیدن به هدف باشد.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن امید را عاملی مهم در حركت و زندگی انسان برمی‌شمارد عنوان کرد: قرآن امید را عاملی می‌داند كه آن را به سوی كار یا عملی سوق می‌دهد و با توجه به آن می‌توان پی‌برد که راه رسیدن به موفقیت در راه مثبت‌اندیشی است.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک ادامه داد: ایمان به خدا و قدرت بی‌انتهای آن، دعا و نیایش، آینده‌نگری، همنشین و تلاش از مهم‌ترین راه‌های پیشنهاد شده توسط خداوند و اهل‌بیت (ع) برای دستیابی به این طرز تفکر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن به موضوع مثبت‌اندیشی پرداخته شده است خاطر نشان کرد: انسان‌های خوش‌بین و مثبت‌اندیش با نگاهی درست‌تر، قوی‌تر و الهی‌تر به مسائل نگاه می‌کنند و به جای فرار از ناراحتی‌ها و مصائب همواره به دنبال حل آنها هستند و در نتیجه موفق و پیروز می‌شوند.

 

کد خبر 906189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha