دولت هزینه تولید و قیمت تمام شده کالاها را پایین بیاورد

سالمی نجف آبادی حذف واسطه گری ها، افزایش کیفیت و پایین آمدن قیمت تمام شده کالاها را از عوامل تحقق «جهش تولید» دانست و تأکید کرد: تولید کنندگان باید به فکر سود واقعی باشند.

«علی سالمی نجف آبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن هوشمندانه خواندن بیان شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: به طور کلی اقتصاد بر سه پایه تولید، مصرف و توزیع استوار است.

 

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم افزود: با توجه به این که کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد موضوع اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما برای اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق «جهش تولید» باید هزینه های تولید را کم کنیم.

 

وی با تأکید بر این که باید زمینه استقبال مردم از کالاهای ایرانی فراهم شود، گفت: برای این کار مسؤولان باید دو مسأله مهم را مدنظر داشته باشند، اول این که باید تلاش کنند تا هزینه تولید پایین بیاید یعنی محصولات با قیمت پایین تری عرضه شود تا مردم رغبت به خرید کالای ایرانی داشته باشند.

 

سالمی نجف آبادی اضافه کرد: مسأله دوم ضرورت کیفیت در تولید است یعنی تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا قابل رقابت و حتی بهتر از محصولات خارجی باشد، چراکه خیلی از اوقات حتی اگر قیمت هم پایین باشد ولی محصولی کیفیت نداشته باشند، مردم رغبتی به خرید آن ندارند.

 

وی تصریح کرد: بحث مهم دیگر در اقتصاد مقاومتی، توزیع صحیح است یعنی واسطه گری بین تولید و مصرف کمتر شود، در حالی که متأسفانه در کشور ما روی این مسأله کمتر کار شده است و موضوع واسطه گری و دلالی بعضا موجب تقلب در معاملات شده که همین مسأله نیز اعتماد عمومی مردم را از بین می برد.

 

این پژوهشگر اقتصاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر این که دولت باید به دنبال کم کردن واسطه ها باشد، خاطرنشان ساخت: از طرف مقابل تولیدات نیز باید با کیفیت بهتری عرضه شود در حالی که خیلی از اوقات این مسأله رعایت نمی‌شود.

 

وی افزود: بعضا پیش آمده که شما برای خرید یک کالای ضروری مثل یخچال یا لوازم برقی منزل به بازار می روید و در عین ناباوری می بینید که خود فروشنده زیرآب محصولات ایرانی را می زند یا این که می‌گوید: محصول ایرانی یک سال ضمانت و محصول خارجی 10 سال ضمانت دارد؛ خب در این جا عقل انسان حکم می‌کند که کالای با کیفیت تر را بخرد هرچند قیمت بیشتری داشته باشد.

 

سالمی نجف آبادی در پایان خاطرنشان ساخت: تولید کنندگان محترم نیز باید به دنبال سود واقعی باشند و تلاش کنند با بالابردن کیفیت محصول خود از مردم سود بگیرند، نه این که متأسفانه مثل برخی تولیدکنندگان با ظاهر سازی و فریب مردم تنها در فکر خالی کردن جیب آنها باشند.

کد خبر 911124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha