کدام شهرهای آذربایجان‌شرقی بیشترین مبتلا به کرونا دارند

شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز به ترتیب بیشترین مبتلایان به کرونا را به نسبت جمعیت در استان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» امشب در گفتگوی زنده با بخش خبری شبکه سهند با اعلام این‌که مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به 1537 نفر رسید، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 94 مورد کرونا مثبت جدید در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در این مدت 9 نفر دیگر به جان باختگان ناشی از این بیماری در استان افزوده شد و شمار فوتی های کرونا در آذربایجان‌شرقی به 148 نفر رسید.

به گفته صومی، شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز به ترتیب بیشترین مبتلایان به کرونا را به نسبت جمعیت در استان دارند. 

همچنین «رضا کریمی نژاد»‌ سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طرح ممنوعیت تردد در شهرهای استان همزمان با روز طبیعت به صورت استانی و منطقه‌ای با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پلیس راه آذرلایجان شرقی در روز طبیعت، اظهار کرد: پلیس راه استان بر اساس ماهیت ذاتی خود و هم سو با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فردا سیزدهم فروردین ماه ۱۶۰ تیم گشتی را در ۷۱ نقطه استان مستقر می‌کند.

کریمی نژاد، گفت: در همین راستا از ورود و خروج خودروها به شهرها ممانعت به عمل آمده و رانندگان ناقض این قانون، ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروشان به مدت یکماه توحید خواهد شد. تمامی محورهای اصلی و راه‌های دسترسی مسدود بوده و افراد در صورت عبور از مسیرهای فرعی نیز با برخورد پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 911145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha