دولت با تقویت بخش خصوصی می تواند «جهش تولید» را محقق کند

استاد اقتصاد دانشگاه مازندران با تأکید بر لزوم اولویت بخشی به تولید برای درمان بیماری تورم و بیکاری تأکید کرد: دولت با تقویت بخش خصوصی می تواند «جهش تولید» را محقق کند.

حجت الاسلام دکتر «محمدتقی گیلک حکیم آبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، تولید را مهمترین شاخصه در اقتصاد عنوان کرد و اظهار داشت: بیکاری و تورم از بیماری های اقتصادی محسوب می‌شود، در حالی که اگر تولید باشد خیلی از این مشکلات پدید نمی آید.

 

دانشیار دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه مازندران توزیع ناعادلانه ثروت را از جمله مسائل غیر قابل قبول در اقتصاد اسلامی دانست و گفت: خیلی از اوقات مشکلات اقتصادی ما به همین دلیل است یعنی تولید شاید در برخی از بخش ها به اندازه کافی صورت می گیرد ولی توزیع به صورت عادلانه صورت نمی گیرد.

 

وی تصریح کرد: برای «جهش تولید» اولا باید موانع دست و پاگیر مسیر تولید حذف شود، متأسفانه در چند دهه اخیر کشور ما درگیر تحریم های شدید است که بیشترین انرژی را از ما گرفته و در این فضا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بهترین کار تکیه بر نیروهای داخلی و منابع داخلی است.

 

حجت الاسلام گیلک حکیم آبادی با بیان این که برای داشتن اقتصاد برتر باید ارتباط خود را با دنیا حفظ کنیم، گفت: اما این مسأله به معنای بی توجهی به داخل نیست، بنابراین سیاست گذاران و مقامان دسته اول کشور باید بپذیرند که تولید مهمترین مسأله امروز اقتصاد کشور است و باید طبیعتا مسائل دیگر را نیز در راستای حمایت از تولید ساماندهی کنند.

 

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با عنوان این مسأله که نباید تحریم و شرایط امروز کشور موجب بی توجهی به وضعیت اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: هرچند اگر ما اولویت اصلی خود را به تولید قرار بدهیم شاید اقشاری از جامعه تحت فشار قرار بگیرند، اما خود مردم نیز باید این شرایط را درک کنند و بدانند که تولید جهش دار، آینده اقتصادی کشور را تضمین می‌کند.

 

وی حرکت در مسیر «جهش تولید» را بدون عزم و اراده جدی ناممکن توصیف و تصریح کرد: اگر سازمان و مدیریت کشور همت بلندی داشته باشد، مردم نیز همت می‌کنند به همین دلیل تأکید بنده این است که باید بخش خصوصی کشور بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام گیلک حکیم آبادی افزود: در بخش های خصوصی چون با منافع شخصی مردم گره خوده همت بیشتری از سوی آنها وجود دارد ولی بخش های دولتی این طور نیست، به همین دلیل من عقیده دارم که دولت باید از نظراقتصادی کوچک شود به این معنا که تا حد ممکن، وظایف به بخش خصوصی سپرده شود.

 

وی تأکیدکرد: تنها در بخش هایی که بخش خصوصی توان اقدام ندارد یا بخش هایی که مردم طبقه پایین جامعه صدمه می بینند دولت باید وارد شود و کار را به دست بگیرد، بنابراین برای «جهش تولید» دولت باید هرچه سریع تر بخش خصوصی را تقویت کرده و موانع فعالیت آنها را از میان بردارد.

کد خبر 911661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha