برگزاری مراسم های « قرار هشتم» ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در یزد

رحیمی نسب از اجرای برنامه فرهنگی « قرار هشتم» توسط کانون های محلی خادمیاری یزد درماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین رحیمی نسب» روز گذشته در نشست با مسئولین کانون های خادمیاری رضوی مناطق و محلات  یزد، برنامه های خدمتی کانون های خادمیاران را  در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

وی بیان کرد: طرح ضیافت رضوی با هدف توسعه فرهنگ افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با محوریت خادمیاران رضوی اجرا می شود و مراسم قرار هشتم نیز تا پایان وضعیت شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما پیگیری و اجرا می شود..

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند خادمیاران رضوی در ایام مقابله با ویروس کرونا گفت: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور پرشور و جهادی خادمیاران در عرصه های مختلف خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه خادمیاران فعال در حوزه های تولید ماسک و خدمت رسانی از مهمترین برکات و فرصت هایی بود که در کنار این بحران جهانی رخ داد.

رحیمی نسب از تولید ۲۵۰ هزار ماسک بهداشتی توسط بیش از ۶۰۰ خادمیار رضوی استان در ماه گذشته یاد کرد و افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا،  کمبود ماسک و مواد ضدعفونی موجی از مطالبه عمومی را ایجاد کرد که بلافاصله با برنامه ریزی که صورت گرفت بخش مهمی از این مشکل توسط خادمیاران رضوی و خانواده های آنها بر طرف شد.

وی  فعالیت خادمیاران کانون تخصصی سلامت در مشاوره و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مهم برشمرد و ادامه داد: بخش عمده ای از کادر درمانی خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا جزو خادمیاران رضوی هستند که جان بر کف به خدمت به بیماران کرونایی می پردازند این در حالی است که بیش از ۳۰ خادمیار پزشک نیز به مشاوره رایگان به مردم پرداختند.

مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان همچنین با اشاره به نذر ۲۷۰ میلیونی خادمیاران بیان کرد: با نیت سلامتی امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران فراخوانی برای جذب نذورات بین خادمیاران صادر شد که با استقبال پرشوری روبرو شد.

وی افزود: ذبح ۵۰ راس گوسفند و توزیع بین نیازمندان،  پخت و توزیع ۳۰۰۰ غذای حضرتی و بسته های تبرکی بین بیماران و کادر درمانی بیمارستان های درگیر کرونا استان و تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته کمک معیشتی برای محرومین از مهمترین  اقدامات خادمیاران در حوزه محرومیت زدایی بود.

 

کد خبر 916045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha