خانه مطبوعات ملجاء همه اصحاب رسانه استان است

محمدپور گفت: تفویض تکالیف و اختیارات قانونی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به خانه های مطبوعات نشان از جایگاه مهم این تشکل رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این تشکل رسانه‌ای به عنوان مرجع رسمی و اصلی امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شأن و جایگاه خانه مطبوعات تحت هر شرایطی باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: تفویض تکالیف و اختیارات قانونی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به خانه های مطبوعات نشان از جایگاه مهم این تشکل رسانه ای است.

وی خانه مطبوعات استان را ملجاء و خانه همه اصحاب رسانه دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود از خانه مطبوعات استان را قطع نخواهد کرد، مشروط به آنکه همچون گذشته در چارچوب های قانونی و اصولی تعریف شده، اهداف مشترک پیگیری و تحقق یابند.

محمدپور با تأکید بر تشویق عموم فعالان رسانه ای استان برای عضویت در خانه مطبوعات افزود: برگزاری دو دوره نمایشگاه مطبوعات، جشنواره مطبوعات، رویداد رسانه‌ای «تب‌ریز» با موضوع کرونا، برگزاری برنامه های مناسبتی، برگزاری دوره های متعدد آموزشی در شهرهای مختلف استان و پیگیری مطالبات اصحاب رسانه از جمله اقدامات ارزشمند هیأت مدیره خانه مطبوعات در دوره فعلی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیان وارده شده به مطبوعات مکتوب استان در دوران شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای بعمل آمده میزان خسارت وارده به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان 700 میلیارد ریال بوده که از میزان 50 میلیارد مربوط به رسانه‌های استان است.

همچنین در این دیدار اسد بابایی؛ رئیس هیأت مدیره و مرتضی شفیعی؛ مدیر و عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی جداگانه به ارایه گزارشی از فعالیت های سال سوم دور پنجم از فعالیت هیأت مدیره این تشکل رسانه ای پرداختند.

 

کد خبر 922398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha