تبریز جایگاه چهارمی بخش صنعت را از دست داده است

پورمحمدی با اشاره به وضعیت صنایع استان و تبریز، گفت: تبریز زمانی قطب صنعتی بوده و در جایگاه چهارم صنعت کشور قرار داشت ولی اکنون این جایگاه را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی»‌ امروز در مراسم رونمایی و راه اندازی خط تولید موتوروهای ۴۵۷ و ۳۵۵ مربوط به خوروهای سنگین با اشاره به وضعیت صنایع استان و تبریز، اظهار داشت: تبریز زمانی قطب صنعتی بوده و در جایگاه چهارم صنعت کشور قرار داشت ولی اکنون این جایگاه را از دست داده است.

استاندار آذربایجان شرقی، افزود: در زمان حاضر وضعیت صنایع استان مانند ایدم و چرخشگر نبوده و خیلی از این واحدها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و برای روی پا ایستادن و رونق گرفتن نیاز به توجه جدی مسوولان دارند. 

وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم تولید خودرو در تبریز از برنامه‌های اولویت‌دار استان است، اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساخت های مورد نیاز و مجموعه های تولید قطعات و سایر بخش های خودرو می تواند قطب سوم خودرو در این منطقه راه اندازی شود.   

همچنین حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز گفت: موتورهای تولیدی جدید در مجموعه ایدم تبریز مصادیق و نمود عینی رونق تولید داخلی مدنظر رهبر معظم انقلاب و جهش تولید بوده و وزارت صمت و ایران خودرو در راستای تحقق منویات رهبری گام برداشته و این اقدام ها موجبات خوشحالی رهبر معظم انقلاب را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز نیز در سخنانی گفت: امسال ۲ نوع موتور ۳۵۵ برای اولین بار در کشور در حد یورو ۵ برای خودروهای سنگین و ۴۵۷ که موتور بین المللی بوده و در کل دنیا استفاده می شود در حد یورو ۴ تولید و تجاری می شود.

محمد رستم نژاد، افزود: موتور ۴۵۷ در حد یورو ۲ حدود ۸ سال قبل در ایدم تبریز تولید می شد که خط تولید آن متوقف شده بود و با تلاش متخصصان داخلی این موتور در حد یورو۴ تولید و تا ۲ ماه آینده روانه بازار می شود و تحول بزرگی در عرصه خودروهای تجاری و بین شهری و اتوبوسرانی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این خودروها در راستای محیط زیست سبز با استفاده از توان و تلاش مهندسان داخلی در سطح انبوه تولید و وارد بازار مصرف می شود تا از میزان آلایندگی زیست محیطی موتورهای دیزلی بکاهند.

گفتنی است، موتوروهای ۴۵۷ و ۳۵۵ مربوط به خوروهای سنگین با اهداف زیست محیطی امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در مجموعه ایدم تبریز رونمایی و خط تولید آن‌ها راه‌اندازی شد.

کد خبر 923336

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha