توزیع ۴۰ بسته حمایتی از سوی اعضای کانون خاتم الانبیای روستای بیرق

به همّت اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء مسجد امام زمان روستای بیرق یک رأس گوسفند قربانی و ۴۰ بسته حمایتی تهیه و میان خانواده های نیازمند روستا توزیع شد.

«حسن ساقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از آغاز رزمایش انفاق و همدلی در روستای بیرق تبریز به همّت جهادگران کانون فرهنگی فرهنگی خاتم الانبیاء مسجد امام زمان(عج) روستای بیرق خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء مسجد امام زمان روستای بیرق گفت: جهادگران کانون فرهنگی هنری با روحیه انقلابی و ایثار از  نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به صورت جهادی اقدامات خیرخواهانه را در راستای کمک رسانی به مردم روستا انجام داده اند که ضدّعفونی و گند زدایی تمام محلّه های روستا طی ۴ مرحله، یاری رساندن به خانواده های نیازمند در قالب کمک نقدی، تهیّه بنر آموزشی و توزیع بین تمام خانوارهای روستا،اطّلاع رسانی و پخش ادعیّه مناجات شعبانیه و دعای فرج از بلندگوی مسجد، تهیّه و دوخت ۲۰۰۰ماسک توسّط بانوان فعّال روستا که بعد از مراحل ضدعفونی در اختیار همه اهالی روستا قرارگرفت؛ تنها بخشی از اقدامات جهادی جهادگران کانون فرهنگی هنری می باشد.

ساقی افزود: با توجّه به شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی مساجد شده است؛اما این موضوع نتوانسته سدّی برای ارائه خدمات توسّط مساجد به خانواده های محروم شود؛ امروز طبق فرمایش مقام معظّم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مؤمنانه، مرحله اوّل این رزمایش با ذبح قربانی یک رأس گوسفند و تهیّه و توزیع ۴۰ بسته  حمایتی توسّط فعّالان مسجد اجرا شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء با تشکر از مساعدت های ارزشمند خیّرین بیان کرد: بسته های معیشتی اهدایی شامل اقلام ۱۰ کیلو برنج، ۵ کیلو روغن، ۵ کیلو قند، ۲ کیلو گوشت، مرغ، ۲ کیلو خرما، یک کیلو ربّ گوجه فرنگی، یک کیلو پنیر، یک کیلو چای و ماکارونی بوده است که تمامی این بسته ها توسّط اعضای کانون میان خانواده های شناسایی شده روستا با حفظ کرامت انسانی توزیع شده است.

وی؛ ارزش هر بسته غذایی را۴۰۰ هزارتومان عنوان کرد و افزود: در اجرای مرحله اول رزمایش انفاق ۱۶ میلیون تومان از کمک های جمع آوری شده توسّط خیّرین هزینه شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء مسجد امام زمان روستای بیرق خاطرنشان کرد: همه در سنگر مسجد جمع شدیم تا با یاری یکدیگر،در برابر این بیماری سربلند بیرون آییم و چراغ مسجد را روشن نگه داریم.

 

کد خبر 924472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha