حکایت خیری که شب و روز خود را وقف نیازمندان کرده است

حاج حسین این روزها مشی و مرام پدرش را بیش از گذشته ادامه می دهد و یاری گر گروه های جهادی در خدمت‌رسانی به خانواده های نیازمند و مستضعف جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، وارد دفتر کارش که می‌شوی تصاویر مختلفی چشمانت را خیره می کند، عکس های یادگاری با شخصیت هایی که هر یک جایی در دل مردم دارند، گوشه دیگر اتاق کارش، مملوء از لوح های تقدیر و تندیس هایی است که به پاس اقدامات گذشته‌اش از نهادها و ارگان های مختلف دریافت کرده است. اما یکی از تصاویر که بزرگ تر از همه بالای دیوار خودنمایی می کند، چهره پیرمردی آشنا با چهره‌ای صمیمی است که به گمانم پدر مرحوم حاج حسین باشد، شاید تصور کنید این دفتر کار در یکی از مجتمع های بزرگ تجاری شهر و یا متعلق به یکی از صاحب منسبان تبریز باشد، اشتباه نکنید، اینجا دفتر کار مالک پمپ بنزین افتخاری واقع در اتوبان شهید کسایی تبریز است.

حاج حسین افتخاری این روزها مشی و مرام پدرش را بیش از گذشته ادامه می دهد و یاری گر گروه های جهادی در خدمت‌رسانی به خانواده های نیازمند و مستضعف جامعه است.

حاج حسین افتخاری که میان خیرین شهر و حتی مردم عادی به مرام لوتی‌گری خود معروف است، یکی از رزمنده های دوران دفاع مقدس نیز محسوب می شود، به بهانه اقدامات خیریه ای که طی هفته های گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در شهر داشته است، به سراغش رفتم و صحبت‌مان از وضعیت کنونی جامعه گل انداخت.

زندگی سخت جامعه کارگری و طبقات پایین جامعه، همت مردم در دستگیری از نیازمندان و تهیه بسته های غذایی، بهداشتی و معیشتی برای اقشار مستضعف جامعه همه دغدغه این روزهای حاج حسین افتخاری است. وقتی انگیزه اش را از اقدامات خیریه ای که داشته می پرسم، با لبخند می گوید؛ «مرد حسابی مال دنیا به کی وفا کرده؟ همان بهنر که گره از مشکل نیازمندی باز کند»

حاج حسین تنها در دوران مقابله با ویروس کرونا تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال از جیب خود هزینه کرده و محور کمک های خود را به اقشاری اختصاص داده که به جهت شیوع ویروس کرونا بیکار شده و یا خسارت دیده‌اند، یا به عبارت بهتر؛ این روزها شرمنده زن و بچه خود هستند.

حین صحبت های صمیمی که با حاج حسین افتخاری داشتم؛ بارها تلفن همراهش زنگ خورد و هر بار برای پاسخ به تماس هایش عذرخواهی می کرد! توجیهش هم این بود که شاید نیازمندی پشت خط باشد و من جوابش را ندهم و ناامید شود. دکتر، مهندس، هنرمند، تاجر، سیاسی، نماینده مجلس، شهردار و امام جمعه همه حاج حسین را پای ثابت حرکت های مهم خیریه شهر می دانند و روی این مرد خیراندیش حساب باز کرده اند، البته بیراه هم نیست، چراکه حاج حسین شب و روش را وقف این مردم کرده است، حال بماند برخی از کج‌اندیشان با حرف و حدیث هایی ناصواب گاه دلسردش می کنند.

حاج حسین نه تنها به صورت مستقیم اقدام به امدادرسانی به نیازمندان می‌کند، بلکه با تهیه اقلام مختلف بهداشتی و غذایی با ارگان هایی همچون کمیته امداد امام خمینی، بسیج، بهزیستی و هلال احمر نیز تعامل نزدیک دارد تا نیازمندان واقعی را شناسایی و یاری کند.

همت مؤمنانه و اقدام جهادی حاج حسین افتخاری به قدری ارزشمند و اثرگذار بوده که بارها از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، هیأت های مذهبی، مسؤولان لشکری و کشوری، هنرمندان، اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه مورد تقدیر واقع شده و تبدیل به الگویی برای یاری از نیازمندان شهر شده است؛ بهتر بگویم؛ این روزها تبریز نیازمند افرادی امثال حاج حسین است.

ناگفته نماند، این خیر تبریزی به قدری به شهر و دیار خود تعصب دارد که در هر حرکت خیریه‌ای ک توانش را داشته باشد، مشارکت می کند، چنانکه طی سال های گذشته همزمان با حوادث و بلایای طبیعی واقع شده در آذربایجان، کمر همت بسته و در میدان خدمتگزاری حضور یافته است.

کد خبر 924024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha