استان یزد به پایلوت ادبیات داستانی مساجد تبدیل می شود

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد یزد در زمینه ادبیات داستانی گفت: استان یزد به پایلوت ادبیات داستانی مساجد تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از سایت اختصاصی فهما استان یزد گفت: ظرفیت کانون های مساجد به عنوان بستر خوب فعالیت های فرهنگی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ما در این اداره کل و در حوزه فعالیت های فرهنگی از هر نوع فعالیت در این زمینه استقبال می کنیم .

وی با اشاره به اهمیت توجه به حضور هنرمندان در مساجد گفت: برخی از هنرمندان و فعالان فرهنگی هستند که درخواست حضور در مسجد دارند و ما به عنوان نهاد فرهنگی و هنری ملزم هستیم که این افراد را پوشش داده و فعالیت های آنها نیز مورد حمایت قرار دهیم.

جوادیان زاده گفت: مجموعه فعالیت های مسجد محور به عنوان اقدامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما نیز در استان سعی داریم آن را دنبال کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی یزد بیان کرد:  در سالی که یزد به عنوان پایتخت کتایب ایران انتخاب شده بود کانون های مساجد به عنوان پیشگام در طرح های کتابخوانی بودند که مورد استقبال مساجد قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت سرود در کانون های مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه امروز با احیای قالب سرود روبرو هستیم که این این هنر می توانیم مفاهیم مورد نظر را به خوبی منتقل کنیم.

جوادیان زاده همچنین با اشاره به ظرفیت های دیگر کانون های مساجد استان یزد گفت: خوشبختانه در بحث ادبیات داستانی نیز استان یزد در حال تبدیل شدن به پایلوت ادبیات داستانی مساجد است که امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری بتوانیم این امر را توسط کانون های مساجد محقق کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به پوشش اخبار مسجدی توسط خبرگزاری شبستان در استان یزد گفت: این خبرگزاری در استان جز پیشگامان پشش اخبار مسجدی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مجموعه فعالیت های مسجد محور، سرآمد فعالیت های کانون های مساجد است که امیدواریم بتوانیم استمرار دهیم زیرا حفظ موفقیت بهتر از کسب موفقیت است.

جوادیان زاده ادامه داد: ما باید امواج دانایی را به تمامی شهرها و محلات و کانون ها منتقل کنیم که کتاب مهمترین حامل دانایی است که باید سعی کنیم در این مسیر گام برداریم.

 

کد خبر 930855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha