مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  در بجنورد برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» عصر امروز (11 خرداد) در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: باید مراسم انقلابی و مذهبی با رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: شایسته است با وجود شرایط کرونا، مراسم شایسته‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

 

آیت الله یعقوبی ادامه داد: در شب‌های قدر، مذهبی‌ها امتحان خوبی داده و نشان دادند که بهترین و مقیدترین افراد در رعایت این پروتکل‌ها هستند و مراسم را با پایبندی به مقررات بهداشتی برگزار کردند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: باید به زندگی کرونایی عادت کرده و خود را تطبیق دهیم، ازاین‌رو امسال مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نظارت و رعایت شرایط مناسب حداکثر در مدت زمان یک ساعت برگزار شود.

 

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی از محاصره بیرون آمده و به مسائل معنوی و انقلابی هم توجه کنیم.

 

 وی گفت: در این شرایط، مجالس دینی و انقلابی به مردم انرژی می‌دهد و قدرت روحی آنها را بالاتر می‌برد، به‌گونه‌ای که آسیب روحی کرونا در آنها اثر کمتری خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شرایط کرونایی زندگی و مراسم تعطیل نشود، اظهار کرد: در این راستا باید استاندارد کلی برای برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی در استان تدوین شود تا با رعایت شرایط بهداشتی و مقررات موجود در مورد این مراسم تصمیم‌گیری شود.

 

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت چهاردهم خردادماه نیز نظرات و پیشنهادها در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی شده و بعد از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

گفتنی است، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به‌صورت محوری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار و سپس به سخنان مقام معظم رهبری وصل می‌شود.

 

کد خبر 934189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha