مخاطب پروری در حوزه‌های مختلف هنری ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم مخاطب پروری در حوزه‌های مختلف هنری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در جمع فعالان عرصه تئاتر تبریز اظهار داشت: در برهه‌ی کنونی جهان که تحولی عظیم و گسترده در شیوه‌ی زندگی انسان‌ها ایجاد شده،  می‌بایست جامعه‌ هنری نیز خود را با این رویکردهای جدید همسان و هماهنگ کرده و با شرایط روز جامعه خود را تطبیق دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم مخاطب پروری در حوزه‌های مختلف هنری تاکید کرد و گفت: امروز دیگر شعار هنر برای هنر اهمیت خود را از دست داده و می‌بایست هنرمندان به نگرش مردم و مخاطبین خود نیز توجه داشته باشند و بر این اساس به تولید اثر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پذیرای نقد سازنده از سوی هنرمندان است، گفت: این اداره کل از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که نقدهای کارساز و پیشنهادهای تاثیرگذار در ارتقای هنر تئاتر دارند استقبال می‌کند.

محمدپور در ادامه با اشاره به اینکه انجمن نمایش مسئولیت‌های حرفه‌ای و صنفی در عرصه تئاتر را بر عهده دارد، بر لزوم پیگیری‌های این انجمن دررابطه با وضعیت هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: استان ما در حوزه تئاتر پتانسیل های چشمگیری دارد و می بایست انجمن هنر نمایش از این پتانسل‌ها بهره گرفته و در عین حال پیگیر امورات هنری و  معیشتی هنرمندان این عرصه علی‌الخصوص در برهه‌ی کنونی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان خواست تا  حمایت از گروه ها و فعالان تئاتری استان را  از رویکردهای اصلی خود قرار دهد.

وی بر پافشاری و جدیت این اداره کل در پیگیری و  جبران خسارت‌های وارد شده به عرصه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و گفت: همان اندازه که نقش جهادگران عرصه‌ی سلامت در طول دوران شیوع کرونا از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است، حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در فضای مجازی در جهت اطلاع‌رسانی و همچنین تقویت امید و نشاط اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 934918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha