گذر معاون رئیس جمهور از هفت خان مشکلات شرکت های دانش بنیان

حمایت از طرح ها، دریافت تسهیلات، مشکلات بیمه و مالیات و رفع مشکلات استقرار مراکز رشد خراسان جنوبی، هفت خانی است که فعالان حوزه شرکت های دانش بنیان برای عبور از آ‌ن از معاون رئیس جمهور استمداد طبیدند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: «سورنا ستاری» ۱۲ خرداد به دعوت استاندار خراسان جنوبی به بیرجند سفر کرد و با هیات همراه از مرکز نوآوری، شتاب‌دهی، مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد.

 

ستاری که در ادامه این برنامه صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی را افتتاح کرد، به صورت ویدئو کنفرانس، ساختمان های جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس را به بهره برداری رساند و در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات برخی از شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

 

 

«صباغ زاده»، یکی از فعالان حوزه صنایع نوآور که در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گفت: از سال 95 کار خود را در حوزه عایق های تاخیر انداز آتش شروع کرده ام و هم اکنون 80 درصد محصولات تولیدی ما عایق های حرارتی است.

 

وی که با سرمایه گذاری سه میلیارد تومان در یک واحد استیجاری شروع به کار کرده، یک و نیم میلیارد تومان صرف اخذ گواهینامه از راه و شهرسازی کرده است. این شرکت با داشتن 30 پرسنل و هشت پروژه در کشور در حال خرید واحد ثابت است تا بتواند پرسنل خود را به 100 نفر ارتقاء دهد.

 

صباغ زاده با بیان اینکه تاکنون در 2 شرکت پتروشیمی و پایدار، عایق های تاخیر انداز آتش سوزی را کار کرده ایم، گفت: این محصول در کشور نظیری ندارد و کاملا داشن بنیان است و فرمول آن بومی شده است که باید حمایت شود.

 

وی با ابراز گلایه از اینکه در فرآیند اخذ تسهیلات دچار مشکل هستیم، گفت: همین امسال و یا آخر سال گذشته قول مساعد برای تسهیلات به ما دادند اما در مسیر دریافت تسهیلات با مشکل برخوردیم.

 

صباغ زاده از فعالان شرکت های دانش بنیان در حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بیان مشکلات شرکت خود پرداخت و گفت: مشکلاتی در بحث تامین اجتماعی و مالیات داریم، چراکه ضبط سپرده در پروژه ها از سوی تامین اجتماعی ضرری برای شرکت های دانش بنیان است.

 

«لطفی» از دیگر فعالان حوزه پارک علم و فناوری هم ضمن گلایه از اینکه پارک علم و فناوری فضای استقرار کمی دارد، گفت: همچنین شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات برای تامین منابع مالی با مشکل مواجه اند و باید مدت تنفس تسهیلات بیشتر شود.

 

وی همچنین در خصوص اخذ مالیات و بیمه تامین اجتماعی از شرکت های دانش بنیان گلایه مند بود و ادامه داد: در مورد بیمه تامین اجتماعی قوانینی وجود دارد که در خراسان جنوبی رعایت نمی شود.

 

«حسن زاده»، مدیرعامل شرکت فن آور مهر فردوس هم خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر حل مشکلات واگذاری سوله مجاور مرکز رشد فردوس تاکید کرد. همچنین تملک مرکز رشد قاین از دیگر مباحث مطرح شده در این آیین بود.

 

«رونقی» مدیرعامل شرکت نانو پارمین خاوران هم در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه کارهای فناورانه تماما مشکل دار است، گفت: صفر تا صد کارهای فناورانه به دلیل جدید بودن نیاز به حمایت و سعه صدر مسئولان دارد و باید مسئولان امر، تیم ها را به لحاظ روحی و مالی حمایت کنند.

 

وی گفت: انتظار است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص شرکت های تجاری و صنعتی منعطف تر وارد شود و همکاری دوجانبه با این شرک ها داشته باشد.

 

رونقی افزود: این شرت در زمینه آلی رس ها سازگار با آمیزه های پلیمیر فعالیت دارد که هدف ما این است که پایلوت افزودنی های پلیمیری لاستیک را در خراسان جنوبی راه اندازی کنیم که نیازمند تسهیلات و تجهیزات آزمایشگاهی هستیم که امیدواریم حمایت شویم.

 

«تکتم اسلامی» اولین تولید کننده نانو سلولز باکتریایی در دنیا هم در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: چون مقاله های کاربردی و تجهیزات لازم را برای توسعه کشت محصول باکتریایی نداریم، مشکلاتی برای تولید داریم ولی با دانشگاه شهید بهشتی تهران برای تولید کاغذ نانو و با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص پانسمان همکاری داریم.

 

وی ادامه داد: این نوع نانو سلولز باکتریایی برای ورود به صنعت بهداشت، موراد پزشکی، کاغذ و محلول های قوام دهنده آرایشی، بهداشتی و غذایی کاربرد دارد ولی چون محیط کشت آن گران قیمت است، هنوز وارد تجارت دنیا و اروپا نشده است ولی من با ثبت اختراع هزینه آن را پایین آورده ام و هم اکنون توانایی تجارت در دنیا را دارد.

 

اسلامی تصریح کرد: برای ورود تولیدات نانو سلولز باکتریایی به صنعت؛ گزارش کار به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده است که وی برای ورود این محصول به صنعت قول پیگیری داد.

 

«صادق نازی نژاد» هم در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: طرح من تولید ازت برای تجارت سبز و استفاده بهینه از منابع مالی و خدمات است، این محصول انحصاری است و قابلیت کاربرد در 15 صنعت دنیا را دارد. ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از شنیدن سخنان وی، برای تولید انبوه در طرح های کلان کشور و برای صادر کردن به خارج از کشور قول مساعد داد.

 

«مشیر الحق عابدی»، معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم بیان کرد: برای شرکت های دانش بنیان تا پایان سال 99 از باب سرمایه در گردش مشکل وجود ندارد، این شرکت ها می تواند طرح اولیه خود را تحویل سازمان صمت استان دهند.

 

«سورنا ستاری»، معاون رئیس جمهور هم برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دو شهرستان فردوس و قاین قول مساعد داد.

 

وی در خصوص مشکلات مطرح شده برخی فعالان شرکت های دانش بنیان استان در بحث مالیات و بیمه گفت: مباحث مالیات و بیمه قانون دارد، لذا باید این موارد طبق تفاهم های انجام شده صورت گیرد، در این خصوص نباید از شرکت‌های دانش بنیان هزینه ای اخذ شود.

 

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ تامین اجتماعی شعبه مخصوص برای شرکت های دانش بنیان دایرکرده است، گفت: تامین اجتماعی باید به این تبصره ها آشنایی داشته باشند، لذا این کار در خراسان جنوبی هم برای رفع مشکلات مالیات و بیمه تامین اجتماعی می تواند دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان است، گفت: برای حل این مهم باید صندوق های پژوهش و فناوری در استان خراسان جنوبی تقویت شوند ولی این موضوع را از محل خط اعتباری پیگیری خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 934948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha