شرکت تعاونی کارگران در رفسنجان راه اندازی شود

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه به فصل برداشت پسته نزدیک می شویم؛ گفت: باید برای ساماندهی‌ کارگران شرکت تعاونی ایجاد شود تا به طور اساسی نیازهای آن ها ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مجید فصیحی هرندی سه شنبه ( ۱۳ خرداد ) در جلسه ستاد پسته شهرستان در محل فرمانداری افزود: از صاحبان‌ علم‌ و اندیشه های خوب، از  نظریه پردازان، دانشگاهیان‌ و همه ظرفیت‌ ها در راستای رفع مشکلات پسته که محصول لوکس و ارزآور‌ است کمک می طلبیم.

 

 

فرماندار رفسنجان ادامه داد: تمام مراحل پسته از کاشت، داشت، برداشت، فروش و صادرات باید برنامه ریزی شده‌ باشد تا تولیدکنندگان‌ و صادرکنندگان متضرر نشوند و با توجه‌ به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد رفسنجان‌ بر پایه کشاورزی و تولید محصول پسته است هم بخش خصوصی و هم دولتی باید به عرصه‌ بیایند و حمایت گر باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات در حوزه پسته کمبود سم، احتکار و گران فروشی است که در شرایط فعلی چون‌ دولت ارز ۴۲۰۰‌ تومان را از واردات سم‌ برداشته است این معضلات به وجود آمده است‌ لذا باید تدابیری اندیشیده شود و در رفسنجان برداشت پسته از شهریور آغاز و به مدت تقریباً ۵۰ روز طول می کشد که روزانه ۲۵ هزار کارگر‌ نیاز است تا این محصول از باغات برداشت و به مرحله فروش برسد.

 

 

فصیحی هرندی گفت: این کارگران نیازهای بیمه ای، اسکان، بهداشتی، نان، خوراک، امنیت و دستمزد دارند که باید شرکت تعاونی کارگران‌ در این شهرستان راه اندازی و در مورد مسائل آن‌ ها راه چاره ای اندیشی شود و در این شرکت اطلاعات کارگران‌ باید ثبت و برای آن‌ ها کارت صادر شود تا ضمن حمایت آن‌ ها در طول سال، کارفرمایان هم با خیال آسوده و بدون دغدغه کارگران شناسایی شده را به کار بگیرند که بخش خصوصی جهت ایجاد چنین شرکت تعاونی برای کارگران وارد شود و دولت هم حمایت می کند.

 

 

وی در مورد مشکل کشاورزان در رابطه با سموم که قیمت افزایشی دارد؛ گفت: باید سایتی متشکل از جهاد کشاورزی، فروشندگان، کارخانه های تولید کننده و متولیان امر راه اندازی شود و اعلام کند که چه نوع سمی و با کیفیت یا فاقد کیفیت در بازار وجود دارد و این را اعلام کند که کشاورزان و مصرف کنندگان سموم با کیفیت را از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

 

 

فرماندار رفسنجان با تأکید بر اهمیت تأمین و عرضه سم مهم و اینکه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان سم خارج از عُرف عمل نکنند؛ با اشاره به اینکه 6 هزار میلیارد تومان پول از برداشت محصول پسته وارد رفسنجان می شود؛ تصریح کرد: امّا باید نقدینگی برای جمع آوری این محصول تأمین شود و بانک ها و دولت حامی این امر باشند.

کد خبر 934963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha