کانون‌های مساجد از ظرفیت‌های مهم فرهنگی هستند

جوادیان زاده با اشاره به اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: کانون های مساجد، شورای فرهنگ عمومی و فعالیت های کتابخوانی ظرفیت مهم برای ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ماهیت برخی از برنامه های فرهنگی و هنری تغییر پیدا کرده است که در این راستا بایستی برنامه ها را مبتنی بر این شرایط اجرا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بازشناسی اعماق فرهنگی شهرستان ها به عنوان یکی از اهداف ما است که سعی داریم تا با شناسایی و تجلیل از مفاخر در شهرستان و برنامه های فرهنگی این امر را دنبال کنیم.

وی افزود: ما در استان ظرفیت های مختلفی در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری داریم که کانون های مساجد به عنوان یکی از این ظرفیت ها هستند که با توجه به وجود کانون های مساجد در تمامی شهرستان های استان امیدواریم بتوانیم به خوبی ازآن استفاده کنیم.

جوادیان زاده ادامه داد: یکی دیگر از این ظرفیت ها در زمینه کتاب و کتابخوانی در مساجد است که تاکنون نیز به خوبی شاهد این امر بودیم و امیدواریم بهتر از این ظرفیت نیز استفاده شود

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان ظرفیت دیگر در شهرستان ها است که می تواند به ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری کمک کند زیرا مسئولین استان و شهرستان عضو آن هستند و می توانیم برنامه های کلان را از این طریق دنبال کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه های پایتخت کتاب ایران بیان کرد: امسال یکی از برنامه های اصلی ما در این زمینه است که باید با ارائه فعالیت ها و ترویج فعالیت های مبتکرانه و مستند سازی و همچنین حرکت در این مسیر بار دیگر این عنوان را کسب کنیم.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: ارشاد باید به عنوان دستگاه و متولی اصلی در زمینه فرهنگ و هنر مطرح شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد مسئول کارگروه هنری کنگره بزرگ شهدا است که هر شهرستان می تواند با ارائه فعالیت های خود با ماهیت هنری در این زمینه حرکت کند.

وی افزود: یکی از بهترین مراکز در زمینه سرود کانون های مساجد هستند که می توانیم با فعال کردن برنامه های سرود در شهرستان ها در جهت تقویت آن گام برداریم.

کد خبر 935082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha