امام خمینی(ره) مساجد را در راس امور فرهنگی قرار دادند

حجت‌الاسلام بطحایی تاکید کرد: مساجد در اندیشه امام خمینی (ره) مهم ترین مرکز تقویت باورهای دینی هستند و تعبیر سنگر بودن مساجد به همین دلیل است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا بطحایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) هویت دینی مسلمانان را در میانه جنگ سرد و سلطه مادی گرایی بر جهان زنده کرد، اظهار داشت: جنبش های اسلامی که هر روز بیشتر می شوند و مروج احیای تمدن اسلامی هستند و برخلاف غده های سرطانی همچون داعش ها و تکفیری ها اهل خشونت و ترور نیستند، برآمده از اندیشه انقلابی امام راحل هستند.

 

امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) (واقع در تهران، خیابان پیروزی، بالاتر از چهارراه پیروزی) افزود: مساجد در اندیشه امام خمینی (ره) مهم ترین مرکز تقویت باورهای دینی هستند و تعبیر سنگر بودن مساجد به همین دلیل است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب مساجد را در راس امور فرهنگی جامعه قرار دادند، گفت: اگر مساجد، فعال و پرنشاط باشند معضلات فرهنگی و به تبع آن، آسیب های اجتماعی کاهش می یابند.

 

بطحایی ادامه داد: محوریت مساجد در جامعه نباید صرفا به لفظ باشد بلکه مسئولان همانطور که در دوره کرونا از ظرفیت مسجدی ها نهایت استفاده را برای خدمت به مردم بردند، باید در عمل حمایت های مادی و معنوی از مساجد داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس جدید که خدمت به مردم، حرکت در مسیر تشکیل تمدن سازی اسلامی و اتکا به توان داخلی را شعار خود قرار داده می تواند از مساجد برای تحقق اهداف خود استفاده درست کند به شرط اینکه حمایت های لازم را به عمل آورد. در واقع مجلسی که به تعبیر امام راحل در راس امور است حتما می تواند جایگاه مساجد را به عنوان پایگاه اصلی مدیریت فرهنگی کشور تقویت کند.

کد خبر 935180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha