کاهش بیماری در فارس با ترویج مصرف محصولات کشاورزی سالم

رحیمی گفت: با تشویق مردم فارس به استفاده از محصولات گواهی شده و سالم از بروز بیماری های ناشی از سموم جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنیه 18 خرداد) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گفت: برای اینکه در عرصه تولید استان، جهش مطلوبی داشته باشیم باید برنامه های آموزشی برای تولیدکنندگان و کشاورزان را توسعه دهیم.

استاندار فارس افزود: آموزش باید در این حوزه هدفمند باشد و از افراد متخصص و تجربه در حوزه تولید استفاده شود و در نظر داریم تا سطح زیر کشت محصولات استاندارد در استان را به سه برابر افزایش دهیم.

 

وی اضافه کرد: برای افزایش تولید و مصرف محصولات ارگانیگ و سالم در جامعه باید در حوزه تبلیغ و فرهنگ سازی نیز برنامه های متعدد و کارآمدی اجرا شود و از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه نیز نباید غافل شد.

استاندارفارس با تاکید بر مزایای استفاده از محصولات گواهی شده و سالم، بیان کرد: مصرف این محصولات سالم از بروز بیماری های ناشی از سموم و باقی ماندن فلزات سنگین در محصولات کشاورزی جلوگیری می کند.

رحیمی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آبیاری محصولات زراعی با فاضلاب خام، گفت: آبیاری با این روش، موجب آلودگی خاک شده و برای مصرف کندگان این محصولات نیز مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شیراز، 310 هکتار در مرودشت، 20 هکتار در اقلید و 15 هکتار در ممسنی بر اساس گزارش جهاد کشاورزی فارس با فاضلاب مخلوط آبیاری می‌شوند.

استاندار فارس تصریح کرد: آب فاضلاب تصفیه نشده نباید برای تولید محصولات کشاورزی در استان مورد استفاده قرار بگیرد و در شهرستان های محدودی که مورد استفاده داشته به زودی متوقف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تصفیه خانه صدرا و تصفیه خانه شماره 2 شیراز، اعلام کرد: از آب تصفیه شده فاضلاب این تصفیه خانه ها در تولید گیاهانی همچون پنبه که بهره برداری آنها غیرمستقیم است، می توان استفاده کرد.

کد خبر 936339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha