استفاده از ظرفیت نخبگان مسجدی برای پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار دارد

سردار میرزایی به بهره‌گيري از ظرفيت مساجد براي تقويت مباني معنوي و ديني نسل جوان به‌عنوان عامل خودکنترلی در بحث مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و نخبگان مسجدی در بحث پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «مرتضی میرزایی» امروز (20 خرداد) در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، اظهار کرد: 19 درصد از زندانیان در مازندران معتادان براثر مواد مخدر هستند‌، ما در استان برای کاهش نرخ اعتیاد تلاش خواهیم کرد و در حال حاضر استان وضعت حادی ندارد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران افزود: کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن اعتیاد ازجمله دغدغه‌های جهان، کشور و استان مازندران است،  کشور ما از پیشگامان مقابله با این پدیده خانمان‌سوز است، ما با اولویت قرار دادن پیشگیری به نظارت و کاهش اعتیاد در استان کمک خواهیم کرد‌.

 

سردار میرزایی ابراز کرد: قاچاقچیان داروهای درمانی در استان مازندران تحت تعقیب ما قرار خواهند داشت، در مراکز ما همواره نظارت بر روی مصرف داروهایی چون متادون صورت می‌گیرد، معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد هدف کاهش تعداد معتادان در مازندران احتیاج به کمک سایر دستگاه‌ها داریم؛ انجام برنامه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها هم ضروری است

 

سردار میرزایی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان درخصوص نقش مسجد در پیشگیری از اعتیاد، به بهره‌گيري از ظرفيت مساجد و منابر براي تقويت مباني معنوي و ديني نوجوانان و جوانان به‌عنوان عامل خودکنترلی در بحث مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و نخبگان مسجدی در بحث پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه نقش خانواده‌ها در آگاه‌سازی جوان و نوجوان از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد را نباید نادیده بگیریم، افزود: در این بحث همکاری خانواده‌ها ضرورت دارد،  همان‌طور که در بحران‌های اخیر به‌صورت خودجوش پای‌کار بودند در مقوله پیشگیری از اعتیاد هم می‌توانند مثمر ثمر باشند.

 

وی ابراز کرد: همان‌طور که می‌دانیم امروزه تبلیغاتی از سوی دشمن در فضای مجازی برای گرایش به استفاده از مواد مخدر صنعتی افزایش‌یافته، اعتیاد از سیگار آغازشده و کار بالا می‌گیرد. ما مرکز تحقیقات کاربردی در استان راداریم و امیدواریم در عرصه فرهنگ‌سازی جهت کاهش اعتیاد مؤثر باشیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی مازندران تأکید کرد: افرادی که به هر طریقی به افزایش آمار اعتیاد کمک می‌کنند بدانند که در سریع‌ترین زمان با بیشترین توان مورد برخورد ما قرار خواهند گرفت و از طریق ارتباطی که با مراجع قضایی داریم مجازاتشان خواهیم کرد.

کد خبر 937125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha