تنها چیزی که در قیامت همراه انسان محشور می‌شود اعمال او است

آیت‌الله جاودان گفت: در قیامت انسان به تنهایی محشور می‌شود و اگر چیزی به همراه دارد اعمال او است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: انسان اگر برای خدا بدون محاسبه کار و تلاش کند خداوند در قیامت برای او بهترین جبران را خواهد کرد.

وی افزود: بیشتر عبادات ما ناخالص اما گناهان ما خالص است، هر عمل خیر یا شر حتی به اندازه ذره خردلی باشد در آخرت محاسبه می‌شود بنابراین مراقب باشیم غیبت، فحاشی، دروغگویی، تهمت یا هر عمل زشت دیگری را مرتکب نشویم.

آیت‌الله جاودان با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد:‌ مامورهای ما در کنار شما ایستادند و هیچ عمل کوچک و بزرگی را که مرتکب می‌شوید جا نمی‌اندازند و می‌نویسند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیار مراقب زبان خود باشیم، اظهار کرد: اگر یک گناه کلامی داشته باشیم ممکن است در آخرت سالها باید برای آن معطل باشیم و پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: در قیامت گناهکاران برای گناهان خود عذرخواهی می‌کنند در پاسخ به آنها گفته می‌شود امروز عذرخوهی نکنید شما باید در دنیا عذرخواهی و جبران می‌کردید.

آیت‌الله جاودان افزود: اگر کسی حساب و کتاب اعمال و رفتار خود را داشته باشد در همین دنیا برای هر یک گناه از خداوند عذرخواهی می‌کند و در صدد جبران آن برمی‌آید، اگر هم حق‌الناسی بر عهده دارد حتی درباره کوچکترین آنها حلالیت می‌طلبد و جبران می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آخرت تنها دارایی شما اعمال شما است، گفت: در قیامت انسان به تنهایی محشور می‌شود و اگر چیزی به همراه دارد اعمال او است، آنجا همچون دنیا مالک چیزی نیست تنها مالک اعمال خود است.

وی بیان کرد: با مرگ آنچه در دنیا داشتید پشت سر می‌گذارید و به آخرت منتقل می شوید از شفیعان خود کسی را به همراه خود نمی‌بینید، در  دنیا برای خطای انسان افرادی همچون والدین یا وکیل شفیع انسان می شوند اما در آخرت کسی نیست.

آیت الله جاودان با بیان اینکه اگر کسی مرد هست همه چیز خود یعنی آبرو، قدرت و ثروت خود را برای امام حسین(ع) خرج کند، عنوان کرد: هرکس برای امام حسین(ع) بدون مضایقه و محاسبه خرج یا کار کند در آخرت برای او محاسبه می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر دیگران به شما بدی کنند خدا در آخرت آن را برای شما جبران می‌کند اگر تشکر کنند مزد خود را گرفتید، اگر بدی کردند همین برای آخرت شما باقی می‌ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه نزد شماست از بین می‌رود و آنچه نزد خداست باقی می‌ماند اگر ما همین را باور کنیم نجات پیدا می‌کنیم.

 

کد خبر 937899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha