سازمان ملل عربستان را از لیست سیاه قاتل کودکان حذف کرد

سازمان ملل متحد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه رژیم های قاتل کودکان حذف کرد. سازمان های حقوق بشری این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سازمان ملل متحد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه رژیم های قاتل کودکان حذف کرد. سازمان های حقوق بشری این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند.

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی را از لیست سیاه سازمان ملل متحد خارج كرد در حالیکه در سال های گذشته عربستان بارها کودکان یمنی را با بمباران شهرهای مسکونی این کشور به خاک و خون کشیده است.

 

جو بكر مدير حمایت از کودکان در سازمان ناظر حقوق بشر گفت: سازمان ملل با حذف ائتلاف به رهبري سعودي و ناديده گرفتن شواهد خود مبنی بر نقض حقوق بشر در یمن توسط عربستان و کشورهای عربی نشان داد که کاملاً به نفع پول های نفتی رای می دهد.

 

آدریان لاپار مدیر یک سازمان حقوق بشری بین المللی در امور کودکان جنگ نیز اقدام سازمان ملل را محکوم کرد و گفت: این عمل ثابت می کند که کشتن کودکان توسط قدرت های دنیا به راحتی صورت می گیرد و هیچ کس مانع این کار نخواهد شد.

 

وی افزود: لیست سیاه کشورهای قاتل کودکان باید توسط کسی تهیه شود که دوست کشورهای قدرتمند نباشد و مستقل از آنها بتواند درباره جنایاتشان قضاوت کند.

 

طبق آمارهای خود همین سازمان ملل عربستان از زمان حمله به یمن تا کنون بیش از 100هزار نفر از مردم غیرنظامی یمن را کشته است که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

کد خبر 939421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha