آغاز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از آغاز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام «ابوالفضل یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان در این خصوص گفت: با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بازگشایی تدریجی مراکز فرهنگی و آموزشی در کشور و اطلاعیه از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، آغاز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت در چارچوب شرایط مربوطه امکان پذیر است.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی با تعداد محدود در یک فضای آموزشی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد پذیرفت، خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و مشاوره ای در موسسات دارای مجوز، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن خواهد بود.

 

وی افزود: استفاده همه عوامل اجرایی و متعلمان از ماسک و دستکش بهداشتی و در دسترس بودن مواد ضد عفونی کننده در فضای آموزشی و ضد عفونی نمودن فضا و امکانات آموزشی (به صورت متناوب) ضروری است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه برگزاری ادامه دوره های ناتمام قبلی و اتمام آن ها طبق توافق بین تشکل ها و مخاطبان با نظارت این اداره کل در اولویت است، تصریح کرد: حضور افراد در تشکل ها حداکثر 3 ساعت در روز خواهد بود و برگزاری محافل، اردوها و مراسم گروهی که مضمن تجمع افراد است همچنان ممنوع می باشد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: بازگشایی تشکل های قرآنی در شهرها و مناطق با وضعیت قرمز- حسب اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا- ممنوع بوده و پذیرش و آموزش خردسالان زیر هفت سال و مخاطبان بالای 55 سال در حال حاضر مجاز نمی باشد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مهد و پیش دبستانی در محیط موسسه، منوط به اخذ مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی و بر اساس اعلام و رعایت پروتکل های آن ها می باشد، گفت: توصیه می شود که در صورت امکان از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری کلاس های مجازی استفاده شود، این موضوع با رضایت قرآن آموزان و خانواده هایشان امکان پذیر بوده و اجباری نیست.

 

*اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص بیمه شدگان قرآنی

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین در ادامه از اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص بیمه شدگان قرآنی خبر داد.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اعلام اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص بیمه شدگان قرآنی گفت: از آنجایی ‌که پرداخت حق بیمه سهم عضو (توسط صندوق) مختص سه ماهه اول سال جاری است، لذا از ابتدای تیرماه، دریافت برگ پرداخت حق بیمه و واریز آن به حساب سازمان ( توسط بیمه شده) به روال عادی برگشته و بیمه شده موظف به پرداخت سهم خود در موعد قانونی اعلام شده است.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ضمن قدردانی از اعضایی که به فراخوان‌های قبلی صندوق اعتماد داشته و هیچ اقدامی (اعم از اخذ فیش و یا پرداخت حق بیمه) نکردند، حق بیمه و سرانه درمان فروردین، اردیبهشت و خرداد آنها از سوی صندوق مستقیما ًبه حساب سازمان تامین اجتماعی، واریز می‌شود.


وی بیان کرد: آن دسته از اعضایی که مبادرت به دریافت فیش پرداخت از سازمان تأمین اجتماعی نموده اما وجهی بابت سهم بیمه خود (به حساب سازمان) پرداخت نکرده‌اند، (این امر باعث شده تا صرفا ًبا همان فیش پرداخت حق بیمه امکانپذیر باشد) باید برابر مبلغ درج شده در فیش دریافتی (که متناسب با ماه های تعیین شده از سوی بیمه شده متفاوت است) نسبت به پرداخت مستقیم به حساب آن سازمان (در مهلت قانونی) اقدام نمایند.

 

وی اظهار کرد: مقرر شد تا به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان تامین اجتماعی، صندوق نسبت به استرداد حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه اول سال به این دسته از اعضا اقدام نماید.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: آن گروه از اعضایی که علی‌رغم اطلاع رسانی‌های مکرر، مبادرت به پرداخت سهم بیمه خود به حساب سازمان نموده‌اند، برابر مصوبه هیئت مدیره مقرر شد به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان تأمین اجتماعی، وجه پرداختی آنها (حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه اول سال) در ماه‌های آتی به حساب شبا اعلامی از سوی عضو (که در سامانه عضویت صندوق اعلام و ثبت شده است) و یا از طریق هنر کارت اختصاصی عضو (که بزودی برای آنها ارسال خواهد شد) مسترد شود.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در انتها خاطرنشان کرد: همچنین سامانه برخطی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی /corona-kara.mcls.gov.ir جهت شناسایی و ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا راه اندازی شده است.

 

وی افزود: تنها مسیر رسمی اعطای تسهیلات به واحدهای اقتصادی که بیمه پرداز تامین اجتماعی هستند، این سامانه می‌باشد بنابراین افرادی که متقاضی ثبت آسیب ناشی از شیوع کرونا هستند می‌توانند به این سامانه مراجعه نمایند./

کد خبر 939565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha